Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kiteresa till Protugal (Faro/Algarve)

• johanw

Member
    23 juli, 2008 at 16:05

@sourra 484697 wrote:

Snart bär/går det av…

Guincho:
    guincho.png

wooooohooooooooo!!!

• highflyer

Member
    23 juli, 2008 at 18:44

När jag flög med dom var vi 4 personer och alla hade med sig mellan 21 och 22 kg och det var lugnt. dom vägde dock aldrig handbagaget så stoppa allt tugnt i där.
    Jag rekomenderar att bo nära lagoa de albuferia som är ett utmärkt plattvatten ställe.
    snacka med dom som har surfafären “rui mera eller hans son rui pedro mera” om dom tror att det blir vind på morgonen. Om det inte ska bli det är det perfekt dagstripp till guincho ca 6 mil enkel.
    När vi var där blåste det alltid 9a i guincho även om det blåste 3-4 i lagoa de albuferia. I lagunen är det varmt och gött men i guincho måste man ha våtdräckt om man ska ha kul.

• wibban

Member
    23 juli, 2008 at 21:03

@highflyer 484712 wrote:

När jag flög med dom var vi 4 personer och alla hade med sig mellan 21 och 22 kg och det var lugnt. dom vägde dock aldrig handbagaget så stoppa allt tugnt i där.
    Jag rekomenderar att bo nära lagoa de albuferia som är ett utmärkt plattvatten ställe.
    snacka med dom som har surfafären “rui mera eller hans son rui pedro mera” om dom tror att det blir vind på morgonen. Om det inte ska bli det är det perfekt dagstripp till guincho ca 6 mil enkel.
    När vi var där blåste det alltid 9a i guincho även om det blåste 3-4 i lagoa de albuferia. I lagunen är det varmt och gött men i guincho måste man ha våtdräckt om man ska ha kul.

Stämmer bra. De gånger jag rest med TAP har de aldrig vägt handbagaget. Stoppa i selen och leach o sånt där… ser ut som ett rejält mordvapen i scannern på flygplatsen men inte ett ljud om det.
    På hemvägen från Brasilien hade jag 33 kilo i bagen men de satte bara en stor röd lapp “HEAVY” på den och sedan var det klart. Kan ju iofs skilja sig rejält i Faro och i Lissabon.
    Men ta mycket vikt i handbagaget så minskar ni risken.

Och ha det så kul… ser fram emot bilderna

• sourra

Member
    23 juli, 2008 at 21:19

Har för mig att 30 kg är ok på Long Haul. Det var det till Kap Verde. Men nu snackar vi kortflyg och då är det minsann kinkigt… Men det blir bommar och sånt i handbaggage.

• wibban

Member
    23 juli, 2008 at 21:23

Det är väl alla dina kameragrejer som väger Johan *s*.
    Ta den med största objektivet runt halsen så sparar du några kilo till 😉

• molle73

Member
    23 juli, 2008 at 22:09

Om ni är sugna ta kontakt med Hugo Liz som driver lite skola där nere och är en gamal kompis till mig. Han har båt och sån lyx nuförtiden. (gott att bil hämtad vid skumma downwind sessions osv;) )
    Nummer och mail finns för den som är intresserad. Han fixar med lite boende och runt-omkring grejer oxo! En go grabb!

• sourra

Member
    23 juli, 2008 at 23:13

@Wibban 484757 wrote:

Det är väl alla dina kameragrejer som väger Johan *s*.
    Ta den med största objektivet runt halsen så sparar du några kilo till 😉

Ska fan stoppa det i ändtarmen. Kommer spara 4 kg lätt!

• wibban

Member
    24 juli, 2008 at 09:32

Låter som en bra ide…
    Åk i våtdräkten oxå… med selen på 😉

Nej, nu hoppas jag få rejält med kiting i helgen så värsta abstinensen försvinner innan jag drar upp till smålands vindstilla vatten.
    Ha de gött i Algarve alla ni som ska dit

• johnk

Member
    24 juli, 2008 at 12:15

Bra att veta för er som flyger TAP:
    “Golf BagsTAP accepts the transport of golf bags on its flights (excluding code share) under the following conditions: 1 bag per passenger free of charge, even if it exceeds luggage allowance.” – http://www.kitebeaches.com/Airlines.html
    Dock max 15Kg i golfbagen. Över det betalar man vanlig övervikt på.

Mao totalt 35kg + handbagage… ska väl räcka även för mig…

Hoppas du kan få samma deal sourra om du flyger code share, annars får du hålla semesterkorten från flighten för dig själv 🙂

• sourra

Member
    24 juli, 2008 at 13:59

Me know, jag har flugit med TAP förut och kört golfbagsblåsningen. Jag siktar på samma lösning nu också men man ska vara fullt medveten om att TAP har en definition på vad en golfbag får innehålla och att de dessutom vet att folk utnyttjar detta. Så visst, om de sväljer det så tackar jag och tar emot men jag blir inte förvånad eller upprörd om jag åker på överviktskostnad. Vi ska vara glada att vi inte är vindsurfare…

• mjersen

Member
    24 juli, 2008 at 18:37

så man får max ha 15 i golfbagen om den ska va gratis.. e detta utöver de det vanliga bagaget som e 20kg eller nått?

• jlundmark

Member
    24 juli, 2008 at 20:48

jävligt bra förslag hur man ska få ner vikten. Samtidigt är det ju tur att man inte väger personerna om man ska köra upp saker och åka i båtdräckten. Så jag som väger 70 lär ju få ta med endel.

Nä, men hela portugisiska kusten är ju helt underbar. Hyrde bil där för några år sen och körde från Malaga i Spanien vidare norr ut då ja svängde av mot Portugal och sen drog söder ut längs med kusten och tillbaka. Drar ni södra delen måste ni verkligen åka de små kustvägarna, inte de större, finns massa små ställen som var folktomma. Vinden är väll garranterad ändå tycker ja. Trevlig resa!

Det här står på TAPs hemsida om bägarna
    Free Carriage of Golf Equipment 251|1|0|144

TAP carries your set of Golf Equipment* free of charge, if you are a passenger booked and accepted on a TAP operated flight.

* Golf Bags transportation rules

TAP accepts the transport of golf bags on its flights (excluding code share) under the following conditions:

1 set per passenger can be carried free of charge up to 15kg.

Any weight exceeding 15kg will be charged at normal excess baggage charges.

To carry more than one set of golf equipment normal excess baggage charges will apply

• sourra

Member
    24 juli, 2008 at 21:20

@mjersen 484914 wrote:

så man får max ha 15 i golfbagen om den ska va gratis.. e detta utöver de det vanliga bagaget som e 20kg eller nått?

Japp, och är de kinkiga så kan de be att få se golfgrejerna. Har hört att det inträffar vid röd vecka.

• wibban

Member
    24 juli, 2008 at 21:24

De brukar fråga omdet är en golfbag.
    Eftersom det står det på bagen så ljuger ni ju inte iaf. Att det sen är kitegrejer i den är ju en helt annan sak.

Det kommer att gå som en dans på Brännö brygga genom pazzkontrolle.
    Dra en vals annars 😉

• johanw

Member
    24 juli, 2008 at 21:57

@sourra 484954 wrote:

Japp, och är de kinkiga så kan de be att få se golfgrejerna. Har hört att det inträffar vid röd vecka.

så man får ha 2 väskor me sig då? en golfbag på 15kg o en vanlig på 20 kg?

Page 10 of 13

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kiteresa till Protugal (Faro/Algarve)

You must be logged in to create new discussions.