Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kiteresa till Protugal (Faro/Algarve)
-
Ser ut att bli en bra början för oss där nere! Runt guincho verkar vara pålitligast. Blåser oftast i mitten av portugal om det blåser nånstans.
-
@sourra 485858 wrote:
Lagesrapport fran Guinco:
Stundtals lurigt shorebreakSjukt mycket vagsurfarbrudar som tranar infor en tavling som gar av i dagarna. De alskar nar man kor genom lineupen.
Varmt o gott.
Har tagit en hel del goa bilder som kommer vilket ar som helst.
låter gött!
-
jag har vatt o åkt wakeboard i portugal o vindsurfat 2 gånger . Kan rekomd er att ta med hel dräkter 5/3 iom att de är atlanten vatten som är där så är de kallt i vattnet. När jag var där åkte jag med 3/2 o då frös jag . så säger bara packa med er hel dräkt 🙂
Ha de kanon bra där nere o ta en flock bilder !Peace
-
15 kg är fan sjukt lite kiteprylar. får snart köpa en större bag och fylla strutarna med helium
-
@RtotheG 486834 wrote:
jag har vatt o åkt wakeboard i portugal o vindsurfat 2 gånger . Kan rekomd er att ta med hel dräkter 5/3 iom att de är atlanten vatten som är där så är de kallt i vattnet. När jag var där åkte jag med 3/2 o då frös jag . så säger bara packa med er hel dräkt 🙂
Ha de kanon bra där nere o ta en flock bilder !Peace
funderade på att ta med en short Också, men det är helt bortkastad flygvikt? tänkte att det måste bli sjukt varmt på land med hel-dräkt(?)
-
börja packa direkt när jag kom hem, slutade int bra. sportbagen vägde 24kg… bantade ner den till 18kg och fyllde en stoor ryggsäck till 16kg, ska bli fint ah se hur de slutar när jag e färdig.
-
kan lova att ni inte komemr ångra er om ni tar heldräckt varmt kanske på land . men jag tror att ni kommer pumpa satan o hamna i vattnet lite 😉 hoppas ni får de gott
-
Var ute o surfade imorse (vanl surf) och det var svinkallt i vattnet, typ is. Men varierar, nu är det stark nordlig vind och nordligt swell, blir kallare då.
Ha de gött därnere, vi landade just på hemmaplan tyvärr.. -
@Brushanen 485873 wrote:
Låter som du är i paradiset, ser fram emot att se pics med chics doing boardtrix.
Ha det fett gubbs
Robert
Har inte haft tid och möjlighet att gå igenom så mycket bilder så det blir mer sen.
http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?p=488246#post488246
@AnnaS 487317 wrote:
Var ute o surfade imorse (vanl surf) och det var svinkallt i vattnet, typ is. Men varierar, nu är det stark nordlig vind och nordligt swell, blir kallare då.
Ha de gött därnere, vi landade just på hemmaplan tyvärr..Ja det var ju så kallt att det sprängde i fötterna. Har fått lära mig att det beror på “Uppvällning” – ett sjukt sugigt men ack så lokalt fenomen. Bara några mil söderut på vilda västern-stranden i Nova Vaga var det dock riktigt varmt och gött. Hälsa Chrille att pics kommer efter helgen, det blev några goa på er båda.
Log in to reply.