Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kiteresa till Protugal (Faro/Algarve)
-
nundy;483596 wrote:Vad är det för kitestorleklar som gäller nu i augusti?
I juli var det allt mellan 7 och luftballong.
-
patrikol;483742 wrote:Jag väger 95kg kör C-kite så det är 16kvm 90 % av tiden Jun-Aug!
Det är fel. Glöm att du kan köra 16m2 90% av dagarna på ett spot som Guincho om du inte väger som en buss.
-
@christian12345 483766 wrote:
Det är fel. Glöm att du kan köra 16m2 90% av dagarna på ett spot som Guincho om du inte väger som en buss.
Glömde kolla Rubriken gör inte det!
Sorry!
Hur stor luftballong?
-
patrikol;483768 wrote:[..]Hur stor luftballong?
Hur stor som helst, i princip. En dag utav fem blåste det så lite att tjejen på 50kg kunde köra med min 12’a som drar som en typisk 14…
-
Nyss hemkommen från ett vindstilla Portugal. Roadtrip: Guincho (bilen blev fint sandblästrad i 35 knop) – Ericeira – Peniche – Baleal – Lago do Albufeira. Som tur är finns grym vågsurfing och brädor gick att hyra överallt. Peniche och Baleal asläckert, fina och regelbundna vågor och skönt häng i Bar do Bruno.
Prognosen för resten av veckan ser mörk ut förutom i Guincho som verkar vara blåshålet i Portugal. Termikvindar sa någon. Friskt atlantvatten – ta med våtdräkt. Lago do Albufeira verkar riktigt fett om det blåser. Vågor eller inne på sjön plattvatten.
TAP Portugal är generösa m kiteutrustning. Är väskan inte över 150 cm så är det inga problem och inga avgifter. Direktflyg 3,5 timmar. Ca 2500 kr. Hyrbil 1 vecka cirka 1900 kr. Boende hos lokalbefolkningen för en hundring per natt.
Skulle nog dock inte välja Portugal för kitedestination, finns flera andra ställen i Europa som kan vara och är mer vindsäkert.
-
Exakt hur generösa är TAP? Med min utrustning är jag redan 2 kilo över tillåtna 20 kg. Sen lite kläder på det…
-
Byt upp kategori och drick champagne på vägen ner… 🙂
eller
http://www.flytap.com/Portugal/en/FlyWithUs/BeforeTravel/Luggage/ExcessLuggage/
-
Vet inte riktit då jag höll mig inom gränserna. Tycker att de flesta portugiser vi träffade var grymt softa, och jag var förvånad över hur trevligt och snabbt det gick att checka in på tillbakaresan i lissabon.
-
@Skye10 483888 wrote:
Vet inte riktit då jag höll mig inom gränserna. Tycker att de flesta portugiser vi träffade var grymt softa, och jag var förvånad över hur trevligt och snabbt det gick att checka in på tillbakaresan i lissabon.
allltid så på vägen hem.. bara i norden som dom e så jävla gnälliga
Log in to reply.