Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kites och sol????

• Kites och sol????

Publicerad av stebe på 7 september, 2004 vid 13:28

Hej på er, det ar så att jag har lite dåliga erfarenheter av att lämna saker på stranden när jag är ute o surfar. Ofta har man ju med sig flera drakar till stranden och ett bra sätt att stöldsäkra dem på, är att blåsa upp dem,.. det ligger ju inte riktigt i en uppblåst kites natur att bli obemärkt bortburen… men hur bra är det egentligen att låta dem ligga och steka i solen..
    Man har ju hört att nylonduken blir förstörd och att ”bladdrarna” torkar, men är det nån som sitter med lite fakta på området så dela gärna med er smile.gif

brickan svarade 20 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • Anonym

Gäst
    7 september, 2004 vid 13:29

Jag skrev en artikel i ämnet på min site. Kolla under artiklar…

• stebe

Medlem
    7 september, 2004 vid 13:33

Tackar…. smile.gif det var ju precis det man inte ville lasa smirk.gif

• nic

Medlem
    7 september, 2004 vid 14:04

Efter redan 100 timmar i solen märker du skillnad i prestanda på en skärm. Vi som flyger skärm ser en skärm som gått 300 timmar i solen som kasserbar. Även om det går att fortsätta flyga på den så har den inte samma karaktär.

Kitars egenskaper påverkas säkert något mindre men då kan man tänka att det är uppvindförmågan och höjd i hoppen som drabbas först.

Man kan testa själv hur mycket man har drabbats genom att sätta munnen mot tyget och blåsa igenom en ny kite och sedan jämföra på en gammal. Det finns speciella instrument för det där men om det skiljer 300 timmar i solen lär det märkas även med mun-mot-kite metoden.

Om det är någon i gbg-området som vill veta exakt porositeten i sin kite kan jag ordna detta.

nic

• pet

Medlem
    7 september, 2004 vid 14:44

om det är så att en kite med många soltimmar släpper igenom mer vind, måste det betyda att min gamla AR5 genererar vind:)

• brickan

Medlem
    7 september, 2004 vid 15:05

Och vad jag vet så är svart det sämsta färgen man kan ha.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kites och sol????

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.