Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kiteskola i Stockholms skärgård
-
Kiteskola i Stockholms skärgård
Publicerad av chohoo på 27 mars, 2009 vid 14:04På Chohoobloggen, http://www.enkitesurfares.blogspot.com, kan man numer följa utvecklingen av Chohoo Kitesurfings första svenska filial. Vad som är på gång är alltså en kiteskola i Stockholms skärgård, med planerad avspark i maj. Grundkurser planeras hållas till viss del på Gärdet, och vattenmomenten på eller i anslutning till Sandhamn. Med okej vindstatistik och båtuppbackad utomskärskajting är planen att skapa riktigt bra förhållanden för att lära sig kajta i Stockholmstrakten.
Kommentarer, idéer och tips välkomnas glatt. Hepp!
chohoo svarade 16 år sedan 11 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
@Chohoo 537540 wrote:
På Chohoobloggen, http://www.enkitesurfares.blogspot.com, kan man numer följa utvecklingen av Chohoo Kitesurfings första svenska filial. Vad som är på gång är alltså en kiteskola i Stockholms skärgård, med planerad avspark i maj. Grundkurser planeras hållas till viss del på Gärdet, och vattenmomenten på eller i anslutning till Sandhamn. Med okej vindstatistik och båtuppbackad utomskärskajting är planen att skapa riktigt bra förhållanden för att lära sig kajta i Stockholmstrakten.
Kommentarer, idéer och tips välkomnas glatt. Hepp!
Faan vad kul tror verkligen at det finns ett behov…
Är du i Svea nu?? Jag kommer troligen upp en sväng i det närmaste, kan man få tag på dej på nåt sätt??
Ha det
Kirre
-
Sweet! Kul om det blir skola i Stockholm! Kan man skicka dit damen kanske!
Haha, måste ju berätta mitt första möte med kites…som var just en endagarskurs på Gärdet/Sandhamn. Det måste ha varit 1999 och jag vet inte hur det var med säkerheten riktigt…fick nämligen (när vi äntligen kommit fram till stranden som bestod av stenar) kuta lovarts utefter stranden (med sideshore vind) medan man intruerades att köra draken i åttor!!! Efter ca 100 meter (och 2 sekunder senare) så vek stranden av och jag hörde hur intruktören skrek ”HOPPA!”. Efter ett par studsar på bröstet och lite bodydraggande så han dom ikapp med båten och kastade i en bräda. På andra försöket att komma upp så smäller det till och bommen går i två bitar precis där loopen satt (2-linors). That’s it, dom andra 4 deltagarna stog på stranden och väntade på sin tur, men men…alla kan inte vara lika lyckligt lottade! Hur som hellts, det var faen en grymt kul upplevelse och bra rivstart! 🙂
-
ahhh kickass man, definately a need for a kiteschool up there : ) hope you guys find the perfect spot and have a first year of good wind! Surferlove
-
Grymt. Det enda negativa som jag ser det är att man ger Stockholmare i en felaktig uppfattning om att det är en bra surfstad =)
-
Det är inge här som tror att detta är en bra surfstad, trust me. Här suger det.
-
Varberg suger. Påven byter hatt oftare än det blåser här !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
De låter som ett intressant projekt, hur långt är det till dom där kobbarna?
-
@ölandstoken 537678 wrote:
De låter som ett intressant projekt, hur långt är det till dom där kobbarna?
Först tar man sig till Stavsnäs. Det tar ungefär en timme med bussen från Slussen. Sen tar man båt till Sandhamn. Det tar ungefär en timme med Vaxholmsbolaget eller 30 min med taxibåt.
Logga in för att svara.