Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kitespots Danmark/Tyskland, tips någon?
-
Kitespots Danmark/Tyskland, tips någon?
Publicerad av perl på 4 maj, 2010 vid 21:17Hej
Iris och jag (Per) planerar bila ned till Holland i Juli (3v) och räknar med att stanna och Kita på vägen. Har ni tips på bra ställen, gärna med plattvatten och camping.
Kanske det är fler som reser nedåt i sommar, vi ses längs vägen/vattnet?
/Per o Iris
alesand svarade 14 år, 6 månader sedan 6 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Hvide Sande har du både plattvatten, cabelpark,vågor och camping. Vad mer behövs 😉
-
st peter ording i tyskland. eeeeeeenoooooooooooooorm strand, när tidvattnet komme in blir det galet plattvatten i lagunerna, annars såa nordsjövågor =)
-
Tackar för tips så här långt, keep’em coming;)
Är det några knepiga regler som gäller för stränderna där (Danmark/Tyskland), eller är det bara att rigga och se glad ut?
/Per
-
I Danmark är det inte bara att rigga och vara glad. Finns några ställen som är förbjudna. Och på St.Peter Ordinger finns det surfzoner…
-
Skippa Hvide Sande, liten riggyta o crowded likt A-Bay! 😉
Själv var jag 2ggr i Agger förra året – och där har du det bästa av två världar … Plattare än platt vatten i lagunen (Krik Vig), eller vågor ett stenkast bakom sanddynerna.
Sa jag att vi far tillbaks om 2v ?Agger is the place to be, om du frågar en annan …
Sen är det:
25 min till Vårupör
35 min till Klittmöller
2h till Hvide Sande (25-30 min om man tar båten över lilla sundet, *källa Haze) -
Vi gjorde en liknande trip för ett par år sedan. Våra favoritspots längs vägen var:
Danmark: Hvide Sande, Söndervig, Tors Minde
Holland: WorkumDet finns lite klipp från de olika spotsen på denna gamla rullen.
http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=64047&highlight=film
Logga in för att svara.