Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitespots runt Gbg

• Kitespots runt Gbg

Publicerad av sunny-jones på 21 augusti, 2001 vid 14:15

Undrar vad det finns för bra kitingspots omkring Stenungsund – Gbg. Bor i Stenungsund men jobbar i Gbg. Sedan undrar jag om det är någon av er som har haft problem med Cabrihna Kites. För jag har problrem med att slangarna inte håller luften dvs att de läcker. Detta trots att jag har varit kanon försiktig och aldrig har kraschat den på land. Och jag har bara använt den 5 gånger.

filifjonkan svarade 23 år, 2 månader sedan 7 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • ola-carlander

Medlem
    22 augusti, 2001 vid 14:51

Tjena!

Jag bor i gbg och har letat en del. De bästa ställena jag hittat än askimsbaden och två de två största stränderna i åsa. Dessa ställen är nog rätt bra bara det inte är så många badandes. Vet du fler så hör jättegärna av dig.

Ang Cabrinha så hade jag också mycket problem. Jag har ett par innerslangar till en blacktip 9,4 om du vill ha.
    Vart har du köpt din kite?

• anonym-anvandare

Medlem
    22 augusti, 2001 vid 15:08

Tjena!

Har sommar ställe på Tjörn och var där en vecka i sommras.(3 veckor sen.) Vilken vecka blåste som f***n vilket passar min “lilla” 7 kvadrat naish utmärkt.

Så jag kitade utanför campingen i stenungsund. Mkt bra ställe. Lång grunt fin jämn vind. Passa dig bara om det blåser pålands vind för alla bilar på parkeringen…..Det kan bli dyrt

Lycka till

Fredrik

• anonym-anvandare

Medlem
    22 augusti, 2001 vid 17:55

Smithen och lilla björlandaviken är fina

• metallifredd

Medlem
    23 augusti, 2001 vid 11:06

Tja Sunny!
    Undrade just varför det aldrig e nåra kiters utan för campingen(vindsurfingklubben).
    Det är kanon där ju, långgrunt och bra, lite mycket sten bara.
    Själv bor jag i Ellös på Orust på sommarn och helger (pluggar i gbg) och kitar med naish ar5 11.5m2
    utanför Ellös. Tyvärr finns det inga bra stränder så vi kör från båten mest.
    Jag såg dock en snubbe med kite i stenungsund i Fredags som flög med en ramair kite modell större.
    Han såg ut att ha hyfsad koll iallafall .
    Hur gammel e du ? vi kanske känner varann från skolor eller så?

• sunny-jones

Medlem
    24 augusti, 2001 vid 08:09

Jo jag och min polare har tänkt att vi skulle prova på askimbaden eller åsa nästa gång det blåser lagom där. Annars så kör vi i södra Arödsviken (vid Kode).

Den Kiteutrustningen som jag och min polare delar på är en Cabrinha blacktip 12,2 och en Hifly bräda. Detta har vi köpt nere på Surfersparadise. Efter typ 3 gången vi körde så hade vi fåt typ 20 små hål i alla bladders. Men vi fick nya bladers eftersom det tydligen var något känt frabriks fel på dem. Men när vi hade bytt ut dem så tog bara 2 gånger igen så var det samma sak igen. Så man börjar bli ganska trött på grejerna. Vad har du haft för problem?

• sunny-jones

Medlem
    24 augusti, 2001 vid 08:20

Ja det är just att det är så jäkla mycket sten där i Tollenäs men annars så går det nog bra. Funderar på att köra där när det blåser runt sydlig vind eftersom då är vinden som bäst där. Jag tror inte du känner mig sedan tidigare för jag kommer uppifrån örebro/nora, har bott i stenung i snart 3 år av mitt 24:a år långa liv.

• pepa

Medlem
    24 augusti, 2001 vid 09:05

Haft min Naish AR5:a i 1 1/2 år nu och har aldrig haft några problem. Jobbigt…

Dundra på!
    /Peps

• ola-carlander

Medlem
    29 augusti, 2001 vid 09:42

Skall tydligen finnas ett stället som heter Trokestorp i kungsbacka också, men jag vet inte vart det ligger riktigt… hm.

Jag hade precis samma problem, dom gick sänder typ när jag vek ihop kiten. Efter lite tjat så fick jag en ny rrd istället. Snacka med dom, dom är rätt bra att ha och göra med.

• kite-kent

Medlem
    31 augusti, 2001 vid 16:09

Stället heter Torkelstorp, kan vara snuskigt grunt ibland, vet inte hur många gånger jag slagit i ryggen i landingarna från lite högre höjd. Mycket sten också. Bäst i SSW-lig riktning.
    Kent

• filifjonkan

Medlem
    7 september, 2001 vid 14:47

Var ligger lilla björlandaviken?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitespots runt Gbg

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.