Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Kitesurfing 4 dummies › Kitestorlek + Brädstorlek
-
Sorry, mitt fel: jag missade [Re: gogga] alltså att du svarade på hans inlägg och inte mitt 😛
-
Jag är hur go som helst jag lovar! Är bara trött på MR Jag är bäst alla andra som inte är så duktig som jag är dumma i huvudet typerna som är negativa till allt.
Ibland så missar man.
Jag svarade på ett inlägg flera gånger tills någon vänlig själ talade om för mig att dom snackade vågsurfing och jag snackade kitesurfing hade blandat i hop trådarna så jag var i vågsurfingforumet! Ridå!!
Ja ja det bjuder jag på jag är ju rätt virrig ibland utanför nätet med! -
Svar till:
Lägg inte ner för mycket tid på att säga något till mig du är Ignorerad för längesedan så du kan fortsätta snacka skit om mig men jag kan inte se vad du skriver!
[/ QUOTE ]
ööö?
Tar du åt dig för allt man skriver eller?
Det var inte alls menat som någon kritik men du hugger som vanligt på fullständigt fel ställe.jag försökte bara skriva att JAG TYCKER inte att det gör så jävla stor skillnad på olika brädor som nybörjare… håller man bara sig hyffsat till storlekarna som alla andra gör och inte bränner loss på en 7″2 surfingbräda så ska det gå bra… sen när man väl lärt sig köra vet man ju vad det är man är ute efter.
sen att din bräda är 125, 127 och 132 samtidigt är ju lite sjukt. Rykten sa att det var en Naish, de har kanske tagit efter LiftAss?
-
måste faktiskt hålla med hed där lite patrik.. du behöver inte säga till alla nybörjarna att brdan måste vara minst 38 bred o blabla bla.. för det e jevligt mycket en smaksak och en vanesak och väldigt mycket från åkare till åkare vad man vill ha.. o i böjan e det faktiskt så att det itne spelar stor roll vad man har sålänge det e en bra bräda.. ja plande fan först av alla när vi va i danmakr o det va med en bräda som e 30 bred.. så det e sjukt mycket från bräda till bräda också..
-
Har aldrig sagt till alla nybörjare att brädan måste vara 38 cm bred det jag har sagt är att om man väger kring 90 kg eller är väldigt duktig på massor av trick så väljer dom flesta en bräda som är kring 38 cm våra allra bästa åkare i Sverige har t.o.m 40 cm bredd på sina brädor.
Med hans vikt så jo det har en avgörande betydelse.
Ta och häng på dig 20 kg bly och se hur bra du kör med en 30 cm bred bräda så förstår du vad jag menar!
När det blåser bra så går det bättre med en smalare bräda men tyvärr så blåser det inte alltid 9 m/s eller mer. -
den fede kör ju med 30 bred bräda o han väger itne bara 20 utan nästan 40 kg mer än mej.. och han brukar kunna köra väldans tidigt. .
-
Sant nu är det ju inte alla nybörjare som är lika duktiga som han men visst det finns säkert en och annan. Så jävla bra är han ju inte eller?
-
[citat
Ta och häng på dig 20 kg bly och se hur bra du kör med en 30 cm bred bräda så förstår du vad jag menar! .[/ QUOTE ]
Fan ludde!
20 kg bly kommer du aldrig att orka! Du får nog hänga på dig 20 kg av något annat material. -
nää ja vet bly väger sjukt mycket ska ta fjädrar istället tror ja.
Logga in för att svara.