Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitesurf fatality east coast (US)

• Kitesurf fatality east coast (US)

Publicerad av surfchris på 23 januari, 2006 vid 18:20

En kitesurfer dog på ostkusten av USA lördas efter en rad händelser.

Summary: En kall front kom in, och vindriktningen bytte från side-onshore till offshore på 20 min. Han kunne ha simmat in, men valde att inte lämna utrustningen och blev därmed blåst ut mot öppet vatten (det var då redan mörkt). Räddningsbåt/helikopter kom men han blev inte hittad förran dagen efter.

http://www.kiteforum.com/phpbb/viewtopic.php?t=2324004

Jag var inte där själv och kände inte honom, men bruker kitesurfa där med dessa. Riktig trist, men det är MYCKET att lära från detta!

eddie svarade 19 år, 3 månader sedan 8 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • niklas82

Medlem
    24 januari, 2006 vid 16:38

R.I.P … jag hade heller aldrig släppt mitt gear…

• luuddee

Medlem
    24 januari, 2006 vid 17:26

lite prylar kan man väl leva utan.. fråge trotzig han släppte sitt gear

• patrikol

Medlem
    24 januari, 2006 vid 19:22
    surfchris wrote:
    En kitesurfer dog på ostkusten av USA lördas efter en rad händelser.

Summary: En kall front kom in, och vindriktningen bytte från side-onshore till offshore på 20 min. Han kunne ha simmat in, men valde att inte lämna utrustningen och blev därmed blåst ut mot öppet vatten (det var då redan mörkt). Räddningsbåt/helikopter kom men han blev inte hittad förran dagen efter.

http://www.kiteforum.com/phpbb/viewtopic.php?t=2324004

Jag var inte där själv och kände inte honom, men bruker kitesurfa där med dessa. Riktig trist, men det är MYCKET att lära från detta!
    Väldigt tragiskt RIP

• pepa

Medlem
    24 januari, 2006 vid 20:39

Jag har släppt mina grejer, tyckte det var ett väldigt lätt val. Hade turen att få tillbaks skiten men det visste jag ju inte innan.

• eddie

Medlem
    24 januari, 2006 vid 21:39

Lätt för dig att säga som kör på spons

• luuddee

Medlem
    24 januari, 2006 vid 21:55
    Eddie wrote:
    menar du att du itne skitit i dina saker för att rädda dig själv.. hade jag helt klart gjort om ja märkt att situatio nen kunde bli farlig.. fan lite grejjor e fan skitsamma.. kanske tom. går o ta på försäkringen.. inte för att ja tänkt så då men vafaen iväg me skiten bara..
  • wims_lkp

Medlem
    24 januari, 2006 vid 22:11

En kille blev ju av med sig kite på Engelska sydkusten. Han fick tillbaka den av en vänlig själ som hitta den i Frankrike.. (har ja hört)

• bohm

Medlem
    24 januari, 2006 vid 22:22

Jag vet en kille som drev ganska långt utan att släppa grejorna. Hans respons på varför han inte dumpade grejorna var att han tänkte det skulle vara svårare att hitta honom om han inte höll sig i närheten av draken…. kanske tänkte denna killen samma sak.

• luuddee

Medlem
    24 januari, 2006 vid 22:24

men han kunde ju simmat iland. och då kan det ju itne vara speciellt svårt att bestämma sig. borde ju kunna flyta ganska bra med en lei kite iofs,, fast vem vet han kanske hade en fjoil så han va tvungen att simma för att hålla sig flytande..

• bohm

Medlem
    24 januari, 2006 vid 22:33

Beror ju lite på hur långt ut man är när man inser att man inte kommer att komma in… I sånna situationer brukar man ju oxå vara rätt trött, för man har kämpat med att ta höjd, få upp draken, vira upp linorna på bommen etc…

• pepa

Medlem
    25 januari, 2006 vid 10:17
    Eddie wrote:

Tjo för jag har ju varit sponsrad sedan dag ett. Har inte alla det? Ägg.

• eddie

Medlem
    25 januari, 2006 vid 13:13

Nästan alla… utom jag

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitesurf fatality east coast (US)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.