Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Kitesurf i Sydney?

• Kitesurf i Sydney?

Publicerad av johann-s på 26 oktober, 2011 vid 09:20

Sticker iväg ett halvår till Sydney.
    Vilka spots finns i närheten som är bra?
    Finns det tillgång till plattvatten osv?
    Vad är den normala vindriktningen och styrkan?
    Allmänna varningar(maneter osv…)?
    Under vilken tid är det säsong?

Jag har checkat seabreeze.com.au men inte hittat jättebra info, Finns det någon här på steffo som har surfat där och kan beskriva hur och vart jag ska bege mig för att få bra surf?

pz

/Johann

johann-s svarade 13 år sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • bohm

Medlem
    26 oktober, 2011 vid 11:18

Här är en spotguide för vindsurfare, men många av spoten funkar för kite också.
    http://nswwavesailing.org/spot-guide/

Många av stränderna i city har kiteförbud.

Bästa spoten för plattvatten är i Botany Bay (Kurnell, La Perouse, Dolls Point).
    Personligen tycker jag stranden Cronulla är den bästa i Sydney. Det är en lång strand som får fina vågor.

Bästa säsongen är vår och sommar då det blir sjöbris (ca 7-9 m/s) från NO. Maneter finns, särskilt blue bottles, men inga som anses dödliga. Det finns gott om haj, men det är ytterst sällsynt med attacker.

• johann-s

Medlem
    30 oktober, 2011 vid 10:28

tack som fan för svaret, hur långgrunda är dessa spots? hur många meter ut tills djupet ligger på dryga metern?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Kitesurf i Sydney?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.