Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Kitesurfa i Australien

• katey

Medlem
    31 januari, 2008 vid 18:52

Västkusten sägs vara bäst..

• mania

Medlem
    3 februari, 2008 vid 16:45

bodde i WA i 7 månader. underbart ställe . kommer in en bra sjöbris nästan varje eftermiddag. varmt i vattnet och på land alltid bra väder. bara att välja mellan vågor och platt…

om du undrar nåt .PM.

• soof

Medlem
    4 februari, 2008 vid 15:04

@mania 442564 wrote:

bodde i WA i 7 månader. underbart ställe . kommer in en bra sjöbris nästan varje eftermiddag. varmt i vattnet och på land alltid bra väder. bara att välja mellan vågor och platt…

om du undrar nåt .PM.

mania, mena du western au eller vet du nått speciellt ställe på västkusten som e bra? ska plugga där o letar efter nått bra ställe för båda grejjerna, vet du nått om hur sydney o surfers paradise e för kiteare?

• mania

Medlem
    4 februari, 2008 vid 18:35

jag menade västkusten. Jag va i Perth området. tror det ska finnas en del skolor och många olika spots att välja på. både centralt och ute på landsbygden.:smirk:

jag har inte vart i sydney men har hört att det är fett mycket bättre i WA.

• soof

Medlem
    5 februari, 2008 vid 20:48

okey. hört nått om surfersparadise då? de ska ju va himmelsen för vågsurfare har ja hört..

• mania

Medlem
    7 februari, 2008 vid 15:32
    soof;443045 wrote:
    okey. hört nått om surfersparadise då? de ska ju va himmelsen för vågsurfare har ja hört..

nej sådant skit ängnar jag mig inte åt haha :smirk:

• turmere

Medlem
    26 februari, 2008 vid 01:15

South Australia runt Adelaide har bra ställen med en sjöbris på 17-30 knop nästan varje eftermiddag under sommar månaderna december till april. Sen under vinter tiden är vinden svagare och inte lika regelbunden.

Finns många fina stränder och så, enda nackdelan är väl att det kan finnas en och annan “great white” som patrullerar vattnet.

-Johan

• kevin_segling

Medlem
    26 februari, 2008 vid 15:49

aa intresant

jag ska åka till australien och kita segla mm när jag blir ca 20 år men finns det haj och sånt i vattnet så kanske det inte är en så bra ide.föresten vad är en “great white”

• kevin_segling

Medlem
    26 februari, 2008 vid 15:50

Man vill ju inte hamna i magen på en stor fet haj

• turmere

Medlem
    26 februari, 2008 vid 21:50

Greate white = hajen i hajen filmerna.

http://www.splashvision.com/Video/11658_Great-White-Shark-Jumping.html

Detta är iof från sydafrika men det är samma sorts hajar som finns runt Australien. Visst chansen att bli hajmat finns alltid. Men det är enligt statistiken större chans att dö i en bilolycka på väg till stranden.

Good winds.

• mania

Medlem
    28 februari, 2008 vid 14:26
    turmere;447646 wrote:
    Greate white = hajen i hajen filmerna.

http://www.splashvision.com/Video/11658_Great-White-Shark-Jumping.html

Detta är iof från sydafrika men det är samma sorts hajar som finns runt Australien. Visst chansen att bli hajmat finns alltid. Men det är enligt statistiken större chans att dö i en bilolycka på väg till stranden.

Good winds.

chansen att du blir UPP-ÄTEN av en haj är väll lika med 0.001 % skulle jag tro men procenten ligger kanske på 3.5% att din nya dyra våtdräckt kan bli söndertuggad ink lite annat.

• kevin_segling

Medlem
    28 februari, 2008 vid 16:27

ojj
    dem är ganska stora !!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Kitesurfa i Australien

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.