Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Resmål & Spots › Kitesurfa i Australien
-
Kitesurfa i Australien
Publicerad av wallawalla på 29 januari, 2008 vid 19:09Hey! vill till australien o kitea, nån som har lite tips om bra ställen?
kevin_segling svarade 16 år, 8 månader sedan 6 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
bodde i WA i 7 månader. underbart ställe . kommer in en bra sjöbris nästan varje eftermiddag. varmt i vattnet och på land alltid bra väder. bara att välja mellan vågor och platt…
om du undrar nåt .PM.
-
@mania 442564 wrote:
bodde i WA i 7 månader. underbart ställe . kommer in en bra sjöbris nästan varje eftermiddag. varmt i vattnet och på land alltid bra väder. bara att välja mellan vågor och platt…
om du undrar nåt .PM.
mania, mena du western au eller vet du nått speciellt ställe på västkusten som e bra? ska plugga där o letar efter nått bra ställe för båda grejjerna, vet du nått om hur sydney o surfers paradise e för kiteare?
-
jag menade västkusten. Jag va i Perth området. tror det ska finnas en del skolor och många olika spots att välja på. både centralt och ute på landsbygden.:smirk:
jag har inte vart i sydney men har hört att det är fett mycket bättre i WA.
-
okey. hört nått om surfersparadise då? de ska ju va himmelsen för vågsurfare har ja hört..
-
soof;443045 wrote:okey. hört nått om surfersparadise då? de ska ju va himmelsen för vågsurfare har ja hört..
nej sådant skit ängnar jag mig inte åt haha :smirk:
-
South Australia runt Adelaide har bra ställen med en sjöbris på 17-30 knop nästan varje eftermiddag under sommar månaderna december till april. Sen under vinter tiden är vinden svagare och inte lika regelbunden.
Finns många fina stränder och så, enda nackdelan är väl att det kan finnas en och annan “great white” som patrullerar vattnet.
-Johan
-
aa intresant
jag ska åka till australien och kita segla mm när jag blir ca 20 år men finns det haj och sånt i vattnet så kanske det inte är en så bra ide.föresten vad är en “great white”
-
Greate white = hajen i hajen filmerna.
http://www.splashvision.com/Video/11658_Great-White-Shark-Jumping.html
Detta är iof från sydafrika men det är samma sorts hajar som finns runt Australien. Visst chansen att bli hajmat finns alltid. Men det är enligt statistiken större chans att dö i en bilolycka på väg till stranden.
Good winds.
-
turmere;447646 wrote:Greate white = hajen i hajen filmerna.
http://www.splashvision.com/Video/11658_Great-White-Shark-Jumping.html
Detta är iof från sydafrika men det är samma sorts hajar som finns runt Australien. Visst chansen att bli hajmat finns alltid. Men det är enligt statistiken större chans att dö i en bilolycka på väg till stranden.
Good winds.
chansen att du blir UPP-ÄTEN av en haj är väll lika med 0.001 % skulle jag tro men procenten ligger kanske på 3.5% att din nya dyra våtdräckt kan bli söndertuggad ink lite annat.
Logga in för att svara.