Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitesurfare i Viken/Höganäs

• davids

Medlem
    6 juni, 2006 vid 20:29

Håll er borta från M-berg om ni inte kan hantera det, inget för noobsen, hardcore med djupt så man inte bottnar 20meter ut…. Turf de la Davids ska ni veta….

• nixa

Medlem
    7 juni, 2006 vid 05:36

Ta det lungt bara, behöver inte sumpa ett bra spot 🙂

• wiken

Medlem
    7 juni, 2006 vid 14:02

“hardcore med djupt så man inte bottnar 20meter ut” ^^

• matthias

Medlem
    7 juni, 2006 vid 14:56

M-berg suger wövvhål!

• davids

Medlem
    7 juni, 2006 vid 16:58

skitsnack, absolut inget fel på m-berg.. Fritt från stenar, bra riggningsytor, nära att parkera, bra vind på V-NV och vågor, små ramper vid lite och stora vid mycket vind.. Vad mer kan man begära?

• larssa

Medlem
    7 juni, 2006 vid 17:11
    Davids wrote:
    skitsnack, absolut inget fel på m-berg.. Fritt från stenar, bra riggningsytor, nära att parkera, bra vind på V-NV och vågor, små ramper vid lite och stora vid mycket vind.. Vad mer kan man begära?

Var du ute nåt idag?
    Blåste bara mindre och mindre efter jag snackat med dig. Blev ett dopp utan våtdräkt vilket var det första i år här hemma. Hoppas på i morgon istället, men det ser dött ut.
    Du har inte tillgång till båt så skulle vi kunna åka wakeboard(jag har bräda och rep)?

• davids

Medlem
    8 juni, 2006 vid 10:48

Nope jag gav mig aldrig ut, det minskade här också. Har dessvärre ingen båt heller, annars hade det varit golden men icke! Får snällt vänta på vind…

• selle

Medlem
    3 april, 2007 vid 00:25

Gräver fram en gammal tråd.

Jag kommer kiteboarda kullabygden i sommar, tänkte börja köra denna veckan om det blåser rätt.

Tänkte det kunde va bra att kolla upp vilka som man kan åka med eller.. hehe eller vilka gamla räv-locals man måste slåss med??

Farhult är ju lång grunt och fint , borde funka ok med onshore nordliga vindar?

Viken är ju stenigt deluxe, kan inte va nå vidare bra?

PEACE!

/Selle

• surfballe

Medlem
    3 april, 2007 vid 02:47

Tjenna! kommer hem från plugget i sommar….då blir det mkt kite i höganäs området! Farhult är ju fuerteventuras svar på Flagbech! bra som attan när det blåser på från nordväst!

Var precis på Fuerte å körde….blev mest vindsurfing men det var Mega! billigt och go bira och mkt vind!

Vart kör ni när ni är i viken ?

Magreteberg funkar alltid men jag tycker det kan vara lite svårt med valet av segel där…….blåser alltid mer uppe på sandbanken än när man väl ligger i vattnet!

kanske borde styra upp en sida(forum) för alla kitare i Höganäs/vikenområdet? Börjar ju bli en liten liga nu ju! //Calle L

Är det martin “schönbeck man ser på bilden lr ? =)

• danneee

Medlem
    3 april, 2007 vid 05:15

@Selle 374117 wrote:

Gräver fram en gammal tråd.

Jag kommer kiteboarda kullabygden i sommar, tänkte börja köra denna veckan om det blåser rätt.

Tänkte det kunde va bra att kolla upp vilka som man kan åka med eller.. hehe eller vilka gamla räv-locals man måste slåss med??

Farhult är ju lång grunt och fint , borde funka ok med onshore nordliga vindar?

Viken är ju stenigt deluxe, kan inte va nå vidare bra?

PEACE!

/Selle

Blir det vind så tänkte jag kitea torsdag fredag i gamla hemtrakterna 🙂 … Jobbar i Höganäs så kan mkt väl tänka mig att prova lite nya spots.

Mvh

Daniel

• selle

Medlem
    3 april, 2007 vid 10:21

På min bild så är det Martin “Selle” Selin. 🙂
    Höganäs/viken forum låter som bra idé.

Såfort det blåser rätt så blir det kite för min del, “frivecka” från bolaaaget.

/ Selle

• selle

Medlem
    3 april, 2007 vid 11:15

VAr precis borta och kollade Farhults baden, riktigt nice.
    Skulle funkat bra idag om man haft bräda/kite… Grrrr, abstinens.

Nån som ska köra där idag?

• zeke

Medlem
    3 april, 2007 vid 11:41

@wiken 313301 wrote:

jag vill hitta några kitesurfare att köra med i viken, lerberget eller höganäs. Skriv här om ni finns.

Vi brukar köra downvindare från Höganäsbruket alt Viken till wikinstrand Hbg.
    Brukar ligga en tråd på Steffo inför varje sejour!
    Väl mött
    Jens

• pepa

Medlem
    3 april, 2007 vid 19:16

Kite me. 🙂

• selle

Medlem
    3 april, 2007 vid 23:25

Downvindare låter ballt och manligt.
    Varför inte över till Helsingör en runda på vägen? hehe..

Fick kite o bräda idag så nu ska de åkas jevlar i det.

Blir Farhult om de blåser så eller Margereteberg om det blåser så…

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitesurfare i Viken/Höganäs

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.