Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitesurfarnas överklagan

• Kitesurfarnas överklagan

Publicerad av kaiser på 17 juni, 2005 vid 13:48

Kitesurfarnas överklagan på beslutet går att läsa på http://home.no/kaiserwagen/naset/ > overklagan.pdf
    den är något ändrad jämfört med den som tidigare låg där.

Vill rikta ett tack till Jott och killarna vid mynningen som bistått med bilaga 1. Även andra som bistått med synpunkter och fakta ska ha ett tack.

Jag hoppas kitesurfarna kan ställa upp på denna överklagan.

Der Kaiser

almers svarade 19 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    17 juni, 2005 vid 16:04

Hejhopp, läste din/er överklagan. En liten detalj ondgjorde jag mig över: förslaget att flytta den sydligare gränsen för börbudsområdet söder om Skanörs hamn. Nere vid flommens GK är ett´ställe som vid SV-V erbjuder brytande vågor. Vågorna bryter som ett pointbreak/sidebreak ca 50 meter så man kan vågsurfa vilket man inte kan på några andra platser vad jag känner till. Uppe vid sydsidan om hamnen är det bajschop, inte heller norrsidan av hamnen kan jämföra sig med denna plats när det gäller vågor.

Ne nu skall jag ut och kita

• micken

Medlem
    17 juni, 2005 vid 21:56

Blir också lite förvånad över förslaget till sydlig gräns närmare Skanörs hamn, hade sett fram emot långa turer längs med stranden smirk.gif Åkte där för första gången idag, mycket trevlig spot.

I övrigt ser dokumentet mycket bra ut. Välformulerat precis som förra gången. Vi får hoppas att beslutsfattarna läser, och förstår, denna gång.

Förresten, Skanörs hamn norra, var går gränsen norrut? Förbi stugorna?

/Micke

• rex_milvus

Medlem
    17 juni, 2005 vid 22:52

Härlig insats alla ni som jobbat med detta – man bugar!

/Johan

• kaiser

Medlem
    18 juni, 2005 vid 06:54

Förra skrivelsen bistod goggas advokatfar med hjälp och formuleringar. Denna skrivelse har jag utarbetat själv med undantag från jott-gängets förträffliga bidrag. Tyvärr så har det inte funnits möjligheter att träffas och diskutera, så det är i stor mån mina egna förslag och tankar som jag grundat på mina erfarenheter, mötet med ornitologerna, bevisfilmerna vi spelat in, bevisföringen jott-gänget bistått med, mm.
    Fanns inte möjlighet att träffa representanterna innan tors så tiden var knapp att få ner något där jag kunde antyda att vi var överens i vissa frågor.

Ang. gränsen så har ornitologerna länge sagt att surfing vid hamnen ej är lämpligt, eller iaf tvivelaktigt. man har påstått att fågel i dammarna drar dig åt ena sidan då vi surfar. Möjligen var våran film som motbevisa detta varit till vår fördel då förslaget utarbetades.
    Där finns ett tydligt riktmärke där bäcken med bron går ut och där jag föreslog ny gräns. Kan dock kanske hålla med om att den kanske är för långt norrut.

Resonerade som så att vi nog måste ge för att kunna ta. Om man granskar kartorna så får vi troligen inte åka väster om parkvägen i teorin (praktiken är det ok för ornitologerna).

Ville också öppna upp för en diskussion mellan alla parter. tror det är lättare att få igenom våra förslag än via skrivelser.

• almers

Medlem
    19 juni, 2005 vid 15:17

Bara att stämma in med Rex_Milvus! Man tackar!

//Peter

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitesurfarnas överklagan

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.