Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitesurfers i Uppsala hör upp!!!

• Kitesurfers i Uppsala hör upp!!!

Publicerad av scottaztek på 8 november, 2005 vid 18:24

Tja!
    Jag undrar om det finns några sköna kiteare i uppsala, samt om de finns många skyssta ställen där, samt hur långt de e till ställena.
    Jag bor i Gefle just nu o studerar, men ska troligtvis byta till Uppsala Universitet.¨De e därför jag undrar.

Vi är annars ett skönt gäng här i Gävle som kör mycket i rullsand, en polare till mig hade träffat någon utav er där någon gång.

/ Dark Raider
    Team North kiteboarder

Ps. Det är COOLARE cool.gif att va kitesurfare i norrland än i skåne!!

cortex svarade 19 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • unhooked

Medlem
    8 november, 2005 vid 18:29

Logga in på http://www.kitenation.se där finns alla

Svar till:

sköna kiteare i uppsala

[/ QUOTE ]

Vet att de är i uppsala de mesta av snökitesurfingen sker.

• celestial

Medlem
    8 november, 2005 vid 20:46

Tja!…Jora vi e ett par som kör i Uppsala…Nu ere ju lite ”off season” kanske för kitesurfing. Men vi ser fram emot att snönn kommer smile.gif

Då ere bara att haka på oss o dra ut. Om du inte e reggad på kitenation (som är ett mera STHLM/uppsala orienterat forum)
    http://www.kitenation.se där skrivs det när vi beger oss ut

Kolla in på KN lite då o då på steffo äre ändå bara massa skåningar som hänger grin.gif

• cortex

Medlem
    8 november, 2005 vid 21:55

När det gäller snowkiting är Uppsala kanonfint! På sommaren har vi däremot bara Morga Hage (Mälaren) som spot. Inte särskilt mycket att hurra för jämfört med Rullsand. tongue.gif

BTW, ditt nick ”ScottAztek”… det råkar möjligtvis inte vara så att du kör på Scott Aztec skidor? Jag är grymt sugen på att köpa ett par sådana för snowkiting så om du kunde ge lite feedback om dem hade det varit guld.
    grin.gif

/Kaj(Tech)

• scottaztek

Medlem
    9 november, 2005 vid 07:59

Jo jag kör på Scott Aztek.
    De är jävligt sköna, jag är riktigt nöjd med dem. Fast jag köpte dem för typ 2 år sen så de e inte årets modell.
    De e typ som en mix av an freeride skida o en twintip.
    Dessutom så är det ganska bra klipp i dom, kortare svängradie än de flesta andra.

hade..

• cortex

Medlem
    9 november, 2005 vid 08:24

Aha, jag kommer snart att slå till på ett par sådana tror jag. laugh.gif

En sista grej, hur är de i hög fart (80-100 km/h+), blir de instabila eller håller de sig i skinnet?
    Iofs mycket begärt att en skida med förhållandevis kort radie (14 m?) ska fixa höga hastigheter… men jag tänkte passa på att fråga iaf.

/Kaj(Tech)

• scottaztek

Medlem
    9 november, 2005 vid 16:26

Nja, det är ju som du säger mycket begärt. Den blir lite instabil i högre farter för den vill gärna svänga.
    Men SG- sväng går kanonbra att köra, när det börjar bli svängradier uppåt Down Hill så ska man nog har en annan skida. Att kita med den går dock mycket bra.

• cortex

Medlem
    9 november, 2005 vid 17:11

Hepp, var just och köpte ett par Scott Aztec -06. Fick ge 5700 med ”Scott” S8 10 på sig. Jag funderade länge mellan Aztec och Aztec Pro, men eftersom enda skillnaden var att det är vissa delar i Pro’n som är Titan så höll jag mig till Aztec eftersom jag normalt inte är tokförtjust i titan-lagg.

Niiiiceee. Ska hämta dem imorgon… å så bär det av till Österreich på lördag morgon. He he.

/Kaj(Tech)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitesurfers i Uppsala hör upp!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.