Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kitesurfing att de ens började!! Ha ha!

• nickesurf

Medlem
    24 november, 2004 vid 15:22

hmm…låter ju lite riskabelt…vågar man prova på kite till våren nu tro?

• jox

Medlem
    24 november, 2004 vid 16:02

Shit! Det där kan han hu inte ha överlevt!!!

• boman

Medlem
    24 november, 2004 vid 16:07

Svar till:

kolla på denna varning flygande kiteare

/P

[/ QUOTE ]

Hmmm får dom ingen kurs i termik flygning dom där kitarna. det ser ut som att han centrerade bubblan lite dåligt smirk.gif crazy.gif

• hifly

Medlem
    24 november, 2004 vid 19:27

aj det ser ut som det kan ha gjort lite ont det där fingeret crazy.gif

• surfen

Medlem
    24 november, 2004 vid 20:29

Jo då han överlevde, fast han bröt visst något? Och han fortsätter kita också, såg nämligen den hela versionen på nätet med en liten itervju av flygaren på slutet.

• xavier

Medlem
    24 november, 2004 vid 23:40

hehe. gissa om han var “stoked” eller skiträdd när han gav intervjun efteråt! smile.gif

nickesurf: visst vågar du prova. Som vanligt tillhör det ovanligheterna att det händer något (om än att jag tycker det verkar vanligare i kite än i vindsurf). jag är dock säker på att du kommer att du inte kommer att gå över till the dark side. wink.gif Hur konstigt den än må låta så tror jag att ibland tjänar vindsurfingen på att vara svårbemästrad. Man har mer att se fram emot hela tiden.

/P

• nickesurf

Medlem
    25 november, 2004 vid 07:08

Ok, låter bra. Ska nog gå en kurs i vår och prova på. Så kommer man ut på vattnet även när det inte blåser så mycket. Förhoppnigsvis så fastnar man inte på den breda vägen smirk.gif

• xavier

Medlem
    25 november, 2004 vid 07:55

de kiteare jag känner började med argumentet att det var i lättvind de ville segla för då fick man många fler dagar på vattnet (precis som vissa vindsurfare). Men nu kör de inte om det blåser mindre är 6-7 m/s, dvs strax under planingsgränser för freestyle/freeride för att de vill ha mer (stabilare) vind för att åka snabbare och göra högre hopp (precis som vissa vindsurfare). Då tjänar man inte så mycket på att kitea.

om man dessutom ser till att man måste lägga av mycket tidigare än vindsurfare när det brallar på ordentligt så tycker jag kite verkar lite begränsat i vindspannet.

Att det sedan är lättare att lära sig, enklare att förvara och resa med är andra aspekter av det hela.

/P

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kitesurfing att de ens började!! Ha ha!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.