Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kitesurfing Australien
-
Kitesurfing Australien
Publicerad av mikael-beck på 6 september, 2010 vid 12:48Hej!
Har börjat planera inför en lång resa (10 månader) till Australien för att jobba och resa och undrar om någon varit där och kan rekommendera några sköna kitespots. Säg gärna några i Sydney eftersom jag ska vara där de första månaderna.mikael-beck svarade 14 år, 7 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Northern Beaches, har du hur mycket strand som helst. Botany Bay funkar också bra.
-
Den här
http://www.kiteworldmag.com/shop/product_info.php?cPath=28&products_id=111&osCsid=tin38dgni9qhrbothjk33sael2
är flång ny. Skeppas snabbt och direkt i lådan. Kul att dregla över – fast vet inte riktigt hur mycket man kan rekommendera den om man ser till spottarna och beskrivningar…bättre än inget om du har pengarna kanske… -
När ska du åka? jag flyttar till sydney i november och kommer bo där nåt år framöver. PM:a mig senare i höst så kan jag ge dig bra tips.
-
Okej tack för era tips!
Lär ju också egentligen bara kunna fråga vilken dude som helst där så får jag nog hur mycket tips som helst 😀
Ska nog dra till Sydney omkring 20e oktober 🙂 -
Bott i Sydney dygt ett ar nu.. finns en del stallen runt omkring, bl.a northern beaches, botany bay och cronulla… dock saknar jag plattvatten! Om du googlar efter spots i sydney kommer du hitta den ”lokala” kiteforenings karta med rekommendationer och vart du kite och vilka vindar de ar bra i.
Tror du kommer alldeles lagom tid, vinden ar fortfarande pissig men snart kommer sommarbrisen och du kan det bli kite 6 dagar i veckan!
-
Okej härligt 😀
Hur är vindarna där för tillfället då? Håller de på att byta rikting hela tiden nu då eller?
Är de mer stabila under sommartid (antar det med tanke på att du skrev kite 6 dagar i veckan :D)
Logga in för att svara.