Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitesurfing förbud i hela Varbergs kommun

• anonym-anvandare

Medlem
    27 juli, 2004 vid 20:46

Känns lite konstigt att det skulle förbjudas. Varbergs Turistbyrå har tagit fram en broschyr om kommunen och hela framsidan täcks av en skön kitesurfare. Varför skulle just kitesurfing förbjudas och inte windsurfing. Behåller mina grejjer iallafall. De kan ju bara försöka totalförbjuda sporten…ha ha ha

• zoolander

Medlem
    27 juli, 2004 vid 20:48

vad är allemansrätten?

• kalabra

Medlem
    27 juli, 2004 vid 20:50

Innan jag bemödar mig mig med att ringa och ens nämner ordet kiteförbud så vill jag veta så mycket som möjligt.
    Vem har sagt det till dig? Har ansvarig på kommunen strosat runt i Apelviken och samspråkat med surfers eller är detta bara ett rykte?
    När det gäller kitesurfingens vara eller icke vara i Apelviken så är det bomullshandskar på vid kontakt med kommunen. Förvisso har det ett gott öga till oss men jag tvivlar inte på att de ser till badare före kitare om det kommer till kritan. Därför vill jag helst inte behöva ringa imorgon och fråga om de tänker förbjuda kitesurfing och kanske så ett frö med en fundering “Behövs det?” om det visar sig vara osant.

• anonym-anvandare

Medlem
    27 juli, 2004 vid 20:52

Svar till:

Innan jag bemödar mig mig med att ringa och ens nämner ordet kiteförbud så vill jag veta så mycket som möjligt.
    Vem har sagt det till dig? Har ansvarig på kommunen strosat runt i Apelviken och samspråkat med surfers eller är detta bara ett rykte?
    När det gäller kitesurfingens vara eller icke vara i Apelviken så är det bomullshandskar på vid kontakt med kommunen. Förvisso har det ett gott öga till oss men jag tvivlar inte på att de ser till badare före kitare om det kommer till kritan. Därför vill jag helst inte behöva ringa imorgon och fråga om det tänker förbjuda kitesurfing och kanske så ett frö med en fundering “Behövs det?” hos dem

[/ QUOTE ]

Det här låter som ett hoax ihop kokat av en larvig individ..

• sunwave

Medlem
    27 juli, 2004 vid 20:55

Om de förbjuder sporten lär det väll bara locka fler,,. va inte skateboard förbjudet en gång. Och vem ska sätta dit en, kitesnutar? Aja… säkert bara larv

• kalabra

Medlem
    27 juli, 2004 vid 20:55

Du har rätt, vi säljer….

• mrmille

Medlem
    27 juli, 2004 vid 21:01

Själv tror ju jag bara att “Anonym
    Oregistrerad
    (217.73.101.30)

Vill köpa billiga prylar för nån som går på detta.
    Förbjuda kitesurfing?

Personligen tror jag inte man juridiskt kan blocka en sport på en plats i landet. Luktar kattlåda detta

• pjoter

Medlem
    27 juli, 2004 vid 21:17

jag tror det hade blivit mer diskussion om ett förbud och inte bara en individ som vet att så ligger det till.
    ta t ex då jetskis förbjöds var det ett jävla väsen och diskussioner kring detta. tror aldrig att en kommun förbjuder något sådär utan att prata med de lokala utövarna..
    sen förstår jag inte riktigt hur kite ska förbjudas som det är nu.. finns kite som begrepp i paragrafvärlden eller går det under segelbåt eller liknande?

• mrmille

Medlem
    27 juli, 2004 vid 21:20

Svar till:

jag tror det hade blivit mer diskussion om ett förbud och inte bara en individ som vet att så ligger det till.
    ta t ex då jetskis förbjöds var det ett jävla väsen och diskussioner kring detta. tror aldrig att en kommun förbjuder något sådär utan att prata med de lokala utövarna..
    sen förstår jag inte riktigt hur kite ska förbjudas som det är nu.. finns kite som begrepp i paragrafvärlden eller går det under segelbåt eller liknande?

[/ QUOTE ]

Nej, sporten är inte klassad ännu. Det är väll det som blir strulet. En blandning mellan windsurfing och paragliding

• nilsson

Medlem
    27 juli, 2004 vid 21:20

Svar till:

vad är allemansrätten?

[/ QUOTE ]
    http://www.naturvardsverket.se/allemansratten/
    Tror inte ett förbud är på gång någonstans!

• anonym-anvandare

Medlem
    27 juli, 2004 vid 23:23

Nu kan jag inte låta bli.
    Du har rätt.
    Det har alltid varit så att så fort att det kommer en ny extremsport som ingen vet något om så sätter några (få) stopp för det. Detta har inget med “kiting” att göra utan det retar bara vissa att man har kul.
    Jag har själv hört en massa snack om att förbjuda här och där.
    Men det gäller bara ca 1,5 mån som det finns badande på stranden.
    Så varför inte visa respect för badande dom veckorna som där är sol och varmt i vattnet.Då blir det inget gnäll från badande.Vi måste se till att vi inte blir portade från våra egna stränder som ingår i vårt (medlemskap) i SVERIGE.
    Det kan ingen ta ifrån oss och det finns i Sveriges rikes lag.
    Hälsningar Roger.Ö

• mrmille

Medlem
    28 juli, 2004 vid 09:18

näää, de som surfar bland badjävlarna borde få livstids halshuggning med slö sked…

håll distans till dem smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    28 juli, 2004 vid 12:02

Men allvarligt det finns ju till och med företag som har sina kurser nere i apelviken (surfers paradise) dem om någon borde väl överklaga detta? Det sätter ju säkert stop för deras högsäsong!

• patrikol

Medlem
    28 juli, 2004 vid 17:04

Låter lite tunnt får hoppas att det inte stämmer eller att det blivit något missförstånd någonstans på vägen.

• bohm

Medlem
    28 juli, 2004 vid 17:30

Varför ens spinna vidare på detta påståendet?? Anonym vill ju bara skapa debat och väljer ett ämne som är provocerande.

PUNKT

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitesurfing förbud i hela Varbergs kommun

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.