Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Resmål & Spots › Kitesurfing i Cabarete el Hua Hin i några månader!
-
Kitesurfing i Cabarete el Hua Hin i några månader!
sunwave svarade 19 år, 12 månader sedan 11 Medlemmar · 41 Svar
-
Ja alltid finns där några eldar att släcka det är helt klart!
-
Tänk på att Thailändarna har en hel del långa lov under vintermånaderna, och då är det myyyyyyycket folk på stränderna. SÅ vitt jag vet så finns det inga anvisade spotar för kites, och att trängas med 2000 nyfikna thailändare, semestrande svenskar och japaner med för den delen är väl så där… Åk till Cabarete så ses vi där över nyår!
-
Det är ganska lungt att kitesurfa bland thailändare..
Som du säkert visste så kan typ 99% av alla thailändare INTE bada. Så de håller sig där det är grunt…
-
Och riggar gör man var? Där det inte är strand är det antingen palmer eller gräs, fast gräset är inte riktigt så mjukt, grönt och skönt där som här… Jaja, har ju inte kitat där, bara varit förbi några gånger, tycker bara det skulel vara skönt med lite sällskap i Cabarete…
-
men kolla mina bilder så ser du att stranden är ca 100m bred i huahin och som sagt så går inte thaiisar till stranden.. dom tycker att bleka människor är mycket vackrare
-
Hittade flyg för 6600:- tur/retur cabarete i vår, låter väl rimligen billigt dit?
Länk till sökning…Boende verkar något dyrare, någon som har nåt att rekommendera?
-
Ja, det är hög status att vara blek i hyn. De som badar, tar alltid på sig t-shirts el dylikt.
-
Hejsan!
Har oxo funderingar på att åka iväg ngn stans i Januari och stanna 2-3 månader. Själv funderade jag på DR, Hawaii eller kanske Alperna igen (dock utan kiteprylar). Har ni bokat ngt än?
/Martin
-
Jag har inte bokat något ännu men det är nog på gång snart, blir nog cabarete för min del om ingen kommer med något riktigt hett
Någon här inne som vet var man ska bo om man ska stanna cirka 3 månader?
Allt jag hittat på nätet känns som man behöver vara minst två stycken och dela. Alternativt om det finns någon annan som ska dit och inte heller har något o resa med. Bara så man har den första veckan fixad, sen löser det sig alltidFår gåshud nu, sugen som attan!
-
Jag har hittat rätt mycket boende för $500-$1000 per månad beroende på vad man vill ha. Det går iofs att hitta billigare säkert. Är det någon som har koll om man vill bo i Cabarete eller ute vid Kite beach? Gött o bo vid stranden ju så slipper man asa på prylar. Jag har hört att det är extremt mycket folk/surfare i Cabarete under jan-april vilket gör att jag inte har bestämmt mig riktigt än. Hawaii är det andra alternativet som dock blir lite dyrare. Ngn som vet hur bra kitesurfningen är på Maui (eller om ngn annan ö är bättre) jan-april?
Men det är ju kul om man det är några stycken härifrån som ska till samma ställe!
Logga in för att svara.