Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Kitesurfing i Thailand

• patrikol

Medlem
    30 mars, 2004 vid 12:10

Kata Beach skall det finnas grejor att hyra, Tyvärr så är det inte mycket vind där nu har precis kommit hem därifrån blåste en kväll på tio dagar! Hua Hin har kite center.
    Såg en kille ute vid Patong beach.

• casper

Medlem
    30 mars, 2004 vid 12:11

Bäst just nu är nog Hua Hin som har en bra Sydostlig sjöbris mellan 10-18 knop fram till Maj ungefär.
    Där finns bland annat http://www.kiteboardingasia.com/ som har prylar och kurser. Dom har även center på Koh Samui men där är det bättre från November till Feb/Mar.
    Sen finns http://www.kitethailand.com/eng/main.htm som håller till på Phuket samt kör kurser i Hua Hin nu när det är bra vind där.
    Sen har du nått ställe efter Pattaya på Jomtien stranden som heter Cuttlebone eller nått http://www.cuttlebone.net/.
    Jag sticker Hua Hin nästa vecka för där är det bäst nu.
    Lycka till!

Patric

• zoolander

Medlem
    31 mars, 2004 vid 12:18

cholla mina skitsnygga bilder fran hua hin som dock ligger i mellersta thailand.. annars finns ett center pa samui.. men ingen vind vad jag har hort!

• cortex

Medlem
    31 mars, 2004 vid 12:48

Aha, anade att bilderna var därifrån. Fanken jag var ju där förra fredagen och lördagen (alltså 19 och 20 mars) och körde. Trodde jag skulle stöta på dig där då. Träffade iofs en massa andra svenskar/danskar/norrmän.

Hade hyffsat tryck i min stora Flysurfer, de andra satt mest och surade på stranden. 🙂
    På lördagen så kom det mera vind och folk var ute på 14 och 16 kvm LEI. Då hade jag riktigt trevligt med ös i Titanen (15.5:a).
    Om du åker till Hua Hin så ta med skor, brallor och rash-guard (eller en tunn våtdräkt). Det är iofs 28 c i vattnet men där finns brännmaneter från helvetet!!! En av instruktörerna från surf-centret fick åka till sjukhus efter att ha body-drag’at in i en hög med röda-lila maneter. Jag brände mig också lite grann, såren håller fortfarande på och läker.
    Å jag som tyckte att våra svenska brännmaneter brändes ordentligt, det är ju bara leksaker mot de där röd-lila fanstygen.

/Kaj(Tech)

• casper

Medlem
    31 mars, 2004 vid 13:50

Nån dag efter att du drog Kaj så försvann maneterna enlig en polare som är där.
    Citat:
    Juup de var jellyfish som fan alla brannde sig men alla forsvann i gar inte en enda nu kor i boardshort sa skont..
    Har varit bra vind i tre dar nu 14 hade sakert funka.

Patric

• anonym-anvandare

Medlem
    31 mars, 2004 vid 14:56

Jag var i Hua hin under vecka 9 bra vind. kitecenter finns men hyra kan du glömma om du ej är duktig. Dom säljer airrush och lite cabrinha men vill helst sälja airrush. Priserna kan du kolla på deras sida om du skickar majl till dom, de svarade mig snabbt. jag fick betala mer för en bräda när jag var på plats än vad det står i prospekten. kitarna såldes dock till samma pris. Martin 070-7235567

• zoolander

Medlem
    6 april, 2004 vid 11:21

jo, men nog fan sag jag en fs sista dan jag va dar.. jag kiteade ca 150m langre upp fran centrat.. med min roda gk! vackrast pa stranden!

jo, langre upp langst stranden var det lite mindre maneter.. och mindre folk! battre!

aterkommer med mer info om indonesien snart
    piiise!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Kitesurfing i Thailand

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.