Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kitesurfing Jönköping?
-
Kitesurfing Jönköping?
Publicerad av puttepower på 27 april, 2008 vid 11:27Någon som vet om någon Kitesurfingklubb i Jönköpingområdet eller några som håller till där som man kan hänga med någon gång.
Tipps på bra kite ställen i Vätten skulle också vara intressant.
Nybörjare med nästan komplettutrustning
Ha det!bau svarade 16 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
@puttepower 461219 wrote:
Någon som vet om någon Kitesurfingklubb i Jönköpingområdet eller några som håller till där som man kan hänga med någon gång.
Tipps på bra kite ställen i Vätten skulle också vara intressant.
Nybörjare med nästan komplettutrustning
Ha det!Hej!
Jag är också nybörjare, bor inte så långt ifrån jkpg. Gick en 2 dagars kurs på Öland förra året. Skulle vara bra att hjälpas åt med allt praktiskt å så. Har inte surfat sen förra sommaren….
-
Kanon!
Som jag gick en två dagars kurs och lyckats ta mig en 100 m. Kommer också från Nässjö från början. Så själv klart får vi ta och köra någon gång fram över. Maila mig. -
Gott!
Bara det att jag enbart har en vårdräkt ännu som jag skaffade på mig förra sommaren. Kollar väl lite efter komplett utrustning. Jo jag har en liten 2m2 drake som jag övat med faktiskt :). Får väl bli nåt begagnat.
-
Det finns ingen klubb men vi är några som kitar och lite fler som windsurfar
vi brukar oftast hålla till i landsjön norr om huskvarna funkar bra på S till V och varmare vatten än i vättern, Nv-N blir det vättern i huskvarna och N-No jkpg -
På nordan blir det ganska likt havet lite mindre och tätare mellan vågorna
annars får man passa på att hoppa när det kommer en by…..
Logga in för att svara.