Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Kitesurfing-lägenhet i El Gouna – Endast €100 för en sängplats

• Kitesurfing-lägenhet i El Gouna – Endast €100 för en sängplats

Publicerad av lidde på 4 november, 2009 vid 17:57

Kitesurfinglägenhet i El Gouna, Egypten – €100 för en sängplats

Kanon för dig som vill lära dig att kitesurfa och komma billigt undan. Eller för dig som kan kitesurfa som vill ha budgetpris och den bästa kitesurfingen.

3 rums lägenhet med lagunutsikt som är fullt möblerad ligger i ett kanonläge mitt i El Gouna, nära butiker och restauranger. Den är 100 kvm utrustad med balkong och med luftkonditionering i alla rum. Fyra sängar med två badrum och duschar. Kitecentret ligger vid Mangroovy Beach dit ni snabbt tar er.

2 sängplatser finns för endast € 100/sängplats per vecka.

För billiga restresor:
    http://www.reseguiden.se

Kitelife erbjuder camp och kurs till dig som vill lära dig att kitesurfa. En lyxig båt med övernattning för dig som kan kitesurfa och ett kitecenter i världsklass.

Välkommen att boka.

Kitesurfing i El Gouna, Egypten – http://www.kitelife.se
    Camp, båt safari och kite center
    Lidde tfn: +46 736 141599

neven svarade 14 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • neven

Medlem
    5 november, 2009 vid 08:34

Hur långt är det från Kairo till El Gouna? Jag skall kanske till Cairo på jobb i januari och funderar på att ta lite semester när jag ändå är där för att kajta lite. Är det nån vind? Är det nån värme? Måste man flyga mellan Kairo och Hurghada eller finns det andra billiga men säkra alternativ?

• kitefredrik

Medlem
    5 november, 2009 vid 14:55
    Neven;586909 wrote:
    Hur långt är det från Kairo till El Gouna? Jag skall kanske till Cairo på jobb i januari och funderar på att ta lite semester när jag ändå är där för att kajta lite. Är det nån vind? Är det nån värme? Måste man flyga mellan Kairo och Hurghada eller finns det andra billiga men säkra alternativ?

Vad tråkigt för dig då… Jag har åkt buss endags roundtrip mellan Hurghada & Kairo å om jag minns rätt tog det ca 7h enkel väg. Rätt bumpigt å skumpigt men det funkade rätt bra.

Var nere över julen å det blåste 6 av 7 dar i El Gouna. Körde 12a å 9a, lite folk, najs plattvatten å god kall öl vid Mangroove Beach. Körde med shorty vilket var lagom.
    Tror iof det blåste ovanligt mkt den veckan mot normalt för slutet dec.

Ha det gött,
    Fredde

• neven

Medlem
    5 november, 2009 vid 15:04
    kitefredrik;586968 wrote:
    Vad tråkigt för dig då… Jag har åkt buss endags roundtrip mellan Hurghada & Kairo å om jag minns rätt tog det ca 7h enkel väg. Rätt bumpigt å skumpigt men det funkade rätt bra.

Var nere över julen å det blåste 6 av 7 dar i El Gouna. Körde 12a å 9a, lite folk, najs plattvatten å god kall öl vid Mangroove Beach. Körde med shorty vilket var lagom.
    Tror iof det blåste ovanligt mkt den veckan mot normalt för slutet dec.

Ha det gött,
    Fredde

Tack för info! 7h enkel väg i egyptisk buss lockar måttligt. Jag får kolla om det finns nåt billigt flygalternativ.

• neven

Medlem
    5 november, 2009 vid 15:09

Verkar finnas en hel del flyg för runt 1000 ToR Cairo-Hurghada med EgyptAir så det kanske blir såå 🙂 1h med flyg känns bättre än 7h med buss 🙂

• pjoter

Medlem
    13 november, 2009 vid 10:01

Åkte buss mellan cairo – hurghada för några år sen. Funkar super! Finns lite olika klasser på bussarna men även dom dyra är löjligt billiga.
    Ta en av deras lyxigare bussar, har för mig man köper biljetter typ vid Hilton eller nåt annat av monsterhotellen. Åkte vanlig buss ena vägen och den var rätt skumpig å stannade lite här och där. Andra vägen tog vi en mellanklassbuss och den var minst lika fin som en turbuss i sverige. Dom lyxiga har jag förstått det som har vilstolar å hela kitet. Så buss är faktiskt ett helt sjysst alternativ i iaf dom delarna av egypten.

Vad gäller flyg så tycker jag hurghadas flygplats är katastrof! tog oss 4h av mer eller mindre slagsmål med tonvis med tyskar för att komma genom detektorerna och in på flygplatsen. Verkar standard där. Så 1h med flyg är betydligt mer än 1h. 🙂 Skulle gissa det tar nästan samma tid dörr-dörr som en buss.

• wibban

Medlem
    13 november, 2009 vid 21:48
    Neven;586972 wrote:
    Verkar finnas en hel del flyg för runt 1000 ToR Cairo-Hurghada med EgyptAir så det kanske blir såå 🙂 1h med flyg känns bättre än 7h med buss 🙂

Kom hem från Egypten igår och har haft det kanon men jag skulle inte rekommendera dig att flyga. Din tänkta timma blir lätt 7 timmar på den flygplatsen. Total kaos både när vi flög dit och hem. C.a 300 meter kö med 5-7 m’niskor i bredd innan man är igenom första säkerhetskontrollen. Kanske annorlunda om man flyger inrikes men såg ingen sådan terminal. Skulle rekommendera dig en nattbuss eller nåt sånt isf…

• neven

Medlem
    20 november, 2009 vid 10:29

Haha, ok. Tack för tipsen. Ja, jag kommer ihåg att Hurghadas flygplats var lite kaotisk men om man gav bakshish lite överallt så gick det rätt smidigt. Jag råkade ha lite mynt i fickan när jag passerade metalldetektorn där så den pep. Jag visade då upp mina mynt för vakten som stoppade dom i sin ficka, sa “tack” och vinkade förbi mig utan att kolla något vidare… säkerhet 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Kitesurfing-lägenhet i El Gouna – Endast €100 för en sängplats

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.