Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Resmål & Spots › kitesurfing på gotland efter midsommar
-
kitesurfing på gotland efter midsommar
Publicerad av anonym-anvandare på 6 juni, 2004 vid 13:13Hej Hallå!
Tänkte ägna en vecka åt kitesurfing efter midsommar och tänkte i första hand på gotland. Finns det nån bra hemsida som ger tips om stränder boende osv?! Går det att ta sig till olika spots om man inte har bil?
hälsningar,
Jakob
jakobjth@yahoo.sebrickan svarade 20 år, 4 månader sedan 6 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
…ska nog till Gotland v.27 och jag vet några bra spots men kan inte namnen nu(förutom fårö med bl.a Ekeviken)!
men om ingen mer svarar här så prova på http://www.kitenation.se -
Jasså, nu kryper dom fram turisterna.
Boende är typ nästan omöjligt så här sent. Finns plats i Defendern, den går till rätt spot. Ring mig om ni kommer hit.0708-826776
-
Åker v26 slutligen, över midsommar. Slår en pling om jag behöver hjälp med spots!
/Jakob -
Det beror på vad man vill köra i, men det fetaste av det feta är Sandviken efter en rejäl sydkörare.
Men ska man namedroppa så, Ekeviken, Åminne, Nisseviken, Kovik, Gnisvärd, Ihre.
Funkar i 360. -
Hör du du du, förstår att du inte ser ända till Ekeviken från flygledartornet. Men Ekeviks nordliga dubbelbussar manglar de snälla Sandviksvalarna.
UffeRuffe
-
hittade en bra sajt med de flesta stränder på gotland:
http://www.guteinfo.com/kartor/
(klicka på badstränder) så kommer ett 40-50 tal spots upp!!
Till ett annat dilemma… Är det nån som har bra tips på vädertjänster som man har tillgång till via mobilen (t.ex via wap sidor alt telnr…) finns det några vindmätare som man kan “ringa upp” på gotland?!ha det gott
/Jakob
-
verkar va gött ladd på lilla gotland. eventuellt kommer vi några snorungar från abbekås oxå under mitten på juli….
-
Ni southkids är jävligt willkomna! Var faen e du Uffe!!!??? Har ju inte hört livstecken på år och dag, ringer…
-
Tänkte dra en repa till er kära ö i augusti och stanna en vecka vore bra om man har lite koll på spots och vindriktningar.
Logga in för att svara.