Senaste nytt › Forums › Kitesurfing vs Windsurfing
-
ja, den videon är helt galen. Den är inte fejk om nån tror det.
-
“mycket fetare vågsurf potential än kitearna.. “
Vad jag förståt från bilder och information ifrån Hawaii så stämmer det inte alls dom duktiga killarna där ripar och slashar vågor mycket bättre än vindsurfarna någonsin skulle kunna, mycket friare på brädan inte någon mast som är ivägen så det stämmer nog inte alls. -
War!
What is it good for?
Absolutely nothing!
Peace brothers and sisters of the beach!
….
Nu blir det ljusare dag för dag.
Våren och vindarna närmar sig!
Puss vänner windsurfare och kitare! -
Det är helt emot mina principer att ge mig in i såna här diskussioner men som kombinerad vindsurfare/kitare kan jag inte låta bli.
Testa vindsurfa testa kita och köp det som passar en bäst. Var leder den här sandlåde debatten, jag förstår inte syftet. 40 åriga kärringar och brudar på stranden, boardshorts utan på dräkten, vindsurfare som inte kan rida vågor….. man blir matt! Allt för nån undrade vad som är roligast. Kom igen, nu snackar vi rocker kurvor, vindfenomen eller nått annat som man inte smetar igen hjärnan med. -
Svar till:
“mycket fetare vågsurf potential än kitearna.. “
Vad jag förståt från bilder och information ifrån Hawaii så stämmer det inte alls dom duktiga killarna där ripar och slashar vågor mycket bättre än vindsurfarna någonsin skulle kunna, mycket friare på brädan inte någon mast som är ivägen så det stämmer nog inte alls.[/ QUOTE ]
Haha du är ju fan dum.
Ta och stick ut och kitea nu så du får svalka ned hjärnan.
-
Det var en del kiteare som försökte rida vågor i SA. Kollade lite på dem men det gick låångsamt och segt, kanske hade de iofs fel brädor.
Däremot fick de ju en jäkla massa tid på vattnet och “hoppen” var ju feta, kanske. Eller hängningarna snarare man ska kalla det.
Är säkert kul med kite också, men det ser så mycket segare ut än vindsurfing i vågor med rejält tryck.
Kitearna verkar mest se vågorna som ett hinder man bör hänga sej över medan de för vindsurfarna är lika viktiga som vinden för att ha kul. -
Ha ha tack för den kommentaren! Kunde inte sagt det bättre själv! Den klargör precis vem det är som är dum, kan du gissa vem det är eller du är för … för det? Ha Ha
-
Håller helt med dig har inget emot vindsurfing men någon som hade fördomar trodde att man inte kan köra i vågor med en kite bräda viket är helt fel! Förstår inte heller meningen med tråden men jag svarar på tilltal och kommer att fortsätta göra det!
-
Inte bara fel brädor! Dom killarna som jag set är boendes på Hawaii har speciella brädor enkom för vågor speciellbom enkom för vågor så visst har du varit på Hawaii det senaste halvåret så har du säkert sett någon av dom men snälla blanda inte ihop dom med några kiteare som kanske kör kite i vågor för första gången!
-
Haha vad löjlig du är.
Känns lite som en ordväxling från dagis.
“Nej-jo-nej-jo-nej-jo”Som sagt ta och lägg ned och stick ut och “surfa” istället.
-
Tja med tanke på ditt inlägg så har du väl närmast erfarenhet ifrån dagis.
“Som sagt ta och lägg ned och stick ut och “surfa” istället.” Ja gör det!
-
Patrikol hänger mest på kiteforumet men denna tråden handlar faktiskt om kitesurfing kolla på innläggen så skall du få se.
-
Svar till:
Tja med tanke på ditt inlägg så har du väl närmast erfarenhet ifrån dagis.
“Som sagt ta och lägg ned och stick ut och “surfa” istället.” Ja gör det!
[/ QUOTE ]
Hahahaha!
-
dumboms sport. Hopp är visserligen höga men ingen känsla i de. Ser ut som nån jojo. Helt meningslöst. I windsurf hopp är det mycket känsla däremot. Kitere är fan mesiga, massa fjortisar å så. Windsurf växer explosivt just nu kajt har redan haft sina år och intresset avtar. Snart blir vi av med de kära surfare. Fan va gott de ska bli
Logga in för att svara.