Senaste nytt › Forums › Kitesurfing vs Windsurfing
-
Fattar inte hur ni orkar tjafsa om vad som är coolast, roligast m.m. Alla vi som hänger på steffo vill ha så många dagar på vattnet som möjligt och göra det vi tycker bäst om att göra dvs surfa. Sen om vi windsurfar, kitesurfar, vågsurfar m.m. är skitsamma, huvudsaken vi själv har roligt! De här diskussionerna om vad som är bäst/sämst när det gäller surfing är fruktansvärt uttjatat nu. Vill du veta skillnaden så testa annars så sysslar du med den surfing som tilltalar dig och håller käften!
-
Liftass släpper en windsurfkite med 2006 modellerna ! Jag vet låter helt otroligt.
-
Internet likt kitesurf är bara en fluga som snart dör ut.
Faan ni vindsurfare måste förstå att vindsurf kommer vara lika poppulärt som monoski om ett par år.
-
Faan helt ärligt. Vi borde ha en tävling i vågridning, trick, speed etc. Domare som är helt opartiska så får vi se vilka som vinner. Vad sägs om det vågar ni anta utmaningen ?
-
När alla småungar har växt upp så har kite säkert dött ut.Det finns inget löjligare att titta på när en kitare snurrar och vrider på armar och ben som en jävla sprattelgubbe, alltså blir poängen 0.Hur snabb en kitare är vet du säkert själv! Kite och vågridning går heller inte ihop!
-
Du som skriver om att kite och vågridning inte går ihop har uppenbarligen varit borta från vattensporter en längre period. Eftersom jag varit Sydafrika, Cape Town, välkänt för sina vågor för de flesta personer inblandade i vattensporter kan jag bara konstatera att du har kraftigt fel. Det är dock sant att i 14 m/s och över är windsurf abslolut bäst! I övriga förhållanden får dock windsurfingen stryka på foten och det gäller särskilt i Sverige som lämpar sig utmärkt för kite då det går utmärkt att rida på vågor i onshore med kite.
En del som windsurfare måste öppna ögonen och åtminstone försöka förstå varför varje windsurfmecka efter annat blir ett tillhåll för kitare. Den internationella trenden, att fler och fler kitar istället för windsurfar, kan väl knappt vara starkare?
Mvh windsurfare och kitare (i den ordningen)
-
bara för att halva världen sparkar boll så…Kite ser fjolligt ut när ni åker fram och tillbaks som några j..vla jojjos. det ÄR en trendsport för småungar!
-
Svar till:
Faan helt ärligt. Vi borde ha en tävling i vågridning, trick, speed etc. Domare som är helt opartiska så får vi se vilka som vinner. Vad sägs om det vågar ni anta utmaningen ?
[/ QUOTE ]
Äntilgen ett vettig inlägg från kajtare! Ja varför inte så kan vi se svart på vitt vad som är vad istället för snacka menigslös dynga här på konfen. Med oberoende domare! resultatet kan presenteras här på konfen och läggs direkt till favoriter.Detta kommert säkerligen ta död på alla vind vs kite skitsnack! Jag är med till 100%. Kolla upp det gärna närmare Melkersson så gör vi slag i saken!
Med respekt
Anders Göransson -
Då så då lägger vi ned dett så kör vi en tävling i glada vänners lag. Om det ska vara vågridning och speed så får vi ta ett ställe där man kan göra båda. Så vart kan vi detta. (Skanör/tippen) (Halmstad) ???
Logga in för att svara.