Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitesurfing Zanzibar

• Kitesurfing Zanzibar

Publicerad av danneee på 19 januari, 2007 vid 16:16

Skall åka till Kenya och sedan till Zanzibar. Är det någon som har varit där som vet om det är möjligt att hyra kiteprylar där. Vilka stränder som gäller för kite osv. Har tyvärr inte möjlighet att släpa med kitegrejor och lär väl bli ganska störd om det är perfekt vind 🙂 … Det lilla jag hittat ser det ut som ett schysst spot för kite…

Mvh

Danne

johanw svarade 18 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • rex_milvus

Medlem
    19 januari, 2007 vid 21:36

Tjena,

Nyss hemkommen från Zanzibar med bra blås. Om jag förstod det rätt så var det mer luft än vad det brukar vara (dykturerna inställda 6 dagar i följd; aldrig hänt förut). Vi var vid nordöstra delen av ön, och de ställen jag pratade med längs stranden hyrde bara ut vindsurfingprylar och katamaraner. Första gången jag såg en kite var sista dagen. Hade inte tillfälle att prata med den lyckligt lottade.

Ett rev några hundra meter ut höll undan vågorna, vet inte hur det var utanför revet. Innanför platt förstås.

/J

• danneee

Medlem
    20 januari, 2007 vid 07:19

Ahhhhrgh! Det verkar tufft att hitta någon kiteuthyrning då? Inte ens ngn man kan kitebitcha för och sedan sno kiten en stund? 😉 …

Schyssta bilder, vilken/vilka stränder är det?

Tack för svar

Mvh

Danne

• danneee

Medlem
    20 januari, 2007 vid 11:13

Rex, du har ett PM…

• rex_milvus

Medlem
    20 januari, 2007 vid 11:21

Jag ansträngde mig inte särskilt hårt; det går säkert att hitta uthyrare om man bara är på rätt del av ön. Kolla t ex http://www.kitezanzibar.com/, de verkar hålla till på norra delen?

Bilderna är tagna vid blue bay beach resort, 6.01S, 39.39E.

• danneee

Medlem
    20 januari, 2007 vid 11:57

Ok, slängde iväg ett mail till Chris på Kite Zanzibar nu… Tack för hjälpen!

• johanw

Medlem
    20 januari, 2007 vid 16:11

gött ser där ut o va

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitesurfing Zanzibar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.