Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitesurfingresa Carribean

• Kitesurfingresa Carribean

Publicerad av mattijas på 4 oktober, 2006 vid 13:12

Är ute efter en 5 månader lång resa i caribiksahavet, med ett första stopp på ca 2-3 månader på någon ort som erbjuder:
    hyfsat nära till både plattvatten och stora vågor(surfvågor).
    Bra uteliv (gärna lite mer än några få barer, som man kan efter bara 3 kvällar) och att folket där inte bara är Localbefolkning som bara kan spanska. (gärna välbebodd)

Av vad jag vet ännsålänge så stämmer Puerto rico och Cabarete mest överrens med ovanstående. Mycket för att det inte finns stora vågor överallt i caribiska havet.

Finns det något mer resmål som kan likna sig med detta i caribiska havet?

En annan fråga som jag tycker e lite klurig, är boendet. När man skall bo sålänge på samma plats är det hotell som gäller? Eller finns det andra altenativ så som lägenhet?
    Troligtvis blir vi 4 personer. Om man snittar ca 100kr/natt vad för boende får man då? i tex cabarete, Puerto rico?
    Jag har sökt lite på http://www.tripadvisor.com
    någon annan site man kan söka på?

Ett tips för andra så är http://www.kitebeaches.com/kitebeaches/list.php en jäkligt bra sida om olika ställen.

luuddee svarade 18 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • hbgkitare

Medlem
    4 oktober, 2006 vid 15:15

När det gäller boende i Puerto Rico så gäller det att vara ute i god tid för de billigaste boenden. Räkna med att betala 100 kr/person och natt! Det är inte lätt att hitta billigt boende där och februari/mars är det högsäsong med mycket amerikaner där. Jag kan varmt rekommdera Rincon men som sagt mer än 3 barer lär ni inte hitta, fast hellre det så blir man stammis och lär känna mer folk. I Rincon skall man inte bo stan utan vid surfstranden, tror den heter Maria Beach, ett avslappnat surfställe med happy hour! Skall försöka hitta lite info om Rincon och plattvattenstället La Paurgera. Tror också vi har kvar ett visitkort från en schysst kille som hyrde ut lägenheter precis vid vattnet (se bild taget från innefrån och ut mot havet).

Mvh
    Marcus

• larssa

Medlem
    4 oktober, 2006 vid 18:41

Vet inte om du såg inlägget jag gjorde på din förra fråga, men här är det iaf:
    Rincon är ett vågsurfmecka, fast det funkar att kitesurfa där när det blåser och där kunde vågorna bli riktigt stora (var iaf 4m+när vi var där). Kolla mer här: http://www.wannasurf.com/spot/North_…er&action=.pdf
    Puerto Rico är lite av en blandning av karibien och usa. Befolkningen är hur trevliga och hjälpsamma som helst. Dom flesta pratar både engelska och spanska. Bensin, fast food och öl är billigt annars är det ungefär som hemma.
    Båtar hyr man i La Parguera. Skall du vara där länge kan det vara värt att köpa en istället.
    Jag har varit på Dominikanska Rep. & Kuba också och båda ställena är bra för kite, men på kuba är det inte mycket folk så man är ofta själv på spoten. Svårt att ta sig runt såvida man inte hyr bil. Finns många bra ställen längs nordkusten. Du får svårt att klara dig om du inte kan lite spanska. I Cabarete på Dominikanska Rep. är det smockat med folk, men där finns också gott om andra spots att köra till om du hyr bil.
    Hela karibien kryllar av fina kitespots så det är bara att välja och vraka. Gillar du vågor skulle jag nog kollat upp Costa Rica.
    Lycka till!

• mattijas

Medlem
    4 oktober, 2006 vid 19:56

=P nice. tack för bilder o engagemang

Angående hyra bil. Måste man vara över 25 för att få föräkringen att täck om nått skulle hända på hyrfirmorna. (var så i Australien iallafall)

Behöver man visum för att vara i Puerto rico eller cabarete?

• luuddee

Medlem
    4 oktober, 2006 vid 20:49

heheh 25 för försäkring. hehe. i cabarete räcker det med ett pass elelr ett körkort.. visum behöver man inte bara att betala lite när man ska åka hem så släpper de ut en..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitesurfingresa Carribean

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.