Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Kitesurfning med andra kites än LEI?

• Kitesurfning med andra kites än LEI?

Publicerad av mos på 20 augusti, 2005 vid 17:56

Jag har endel landbaserade kites och såg en bild häromveckan ifrån en strand (tror det var fuerteventura) där det var en sk Nasa Wing mitt ibland alla LEI (kör med engelska termen för jag vet inte den korrekta svenska, Tubdrake?? smile.gif
    Det jag funderade på var om mina 5.3 12 och 15meters NPW skulle kunna funka att kita efter på vattnet, boddydragging lär ju funka downwind men jag får la testa nån gång. De två fördelarna jag kan se är att de eventuellt går att relauncha ifrån vattned iom att de är single skin, och att de kostar så himla lite jämfört med en LEI. tex 12’an köpte jag för 1500:-

Om ni inte vet vilken typ jag menar så har jag med bild nedan:

luuddee svarade 19 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • mrmille

Medlem
    21 augusti, 2005 vid 17:43

Det är klart det funkar.
    Men du har mycket roligare med en kite som är gjord för vatten.

• wallstersson

Medlem
    9 september, 2005 vid 06:49

Jag har testat med min NPW 5.3 och det var lite besvärligt att få upp den igen om du kraschar för den “klibbar” mot vattnet! men de går att få upp den ibland… grin.gif iaf värt ett försök! lycka till

• luuddee

Medlem
    9 september, 2005 vid 10:12

en inflatable menar han då

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Kitesurfning med andra kites än LEI?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.