Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › kitevågsurf med lite ös från afrika
-
kitevågsurf med lite ös från afrika
Publicerad av wakenils på 13 december, 2010 vid 21:07[ame=”http://vimeo.com/17743764″]Kitesurfing Northwest Africa on Vimeo[/ame]
i min smak!
gurra_g svarade 13 år, 11 månader sedan 7 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
Hårt! Äntligen lite ös + strapless, tycker sällan det är värt att kolla vågkite men detta var najs!
-
Oooh, nu blir man sugen. Nån som ska med till ett gäng sköna kobbar utanför västafrika och köra vågor över nyår?
-
Jag ska till Kap verde 6-13 jan, fast med flickvän och två kompisar, så det lär inte bli mycket surfande
-
Du kan ju inte dra till kap verde och inte ta med kitegrejerna…!
-
sourra;642078 wrote:Oooh, nu blir man sugen. Nån som ska med till ett gäng sköna kobbar utanför västafrika och köra vågor över nyår?
Var mer exakt är det tänkt?
-
nundy;642149 wrote:Du kan ju inte dra till kap verde och inte ta med kitegrejerna…!
Kan bara instämma… Skulle antagligen vara tidernas största misstag i s f!
-
Rydstrom;642084 wrote:Jag ska till Kap verde 6-13 jan, fast med flickvän och två kompisar, så det lär inte bli mycket surfande
Whääääääääät?!!!
-
Rydstrom;642097 wrote:dricka drinkar i poolbaren?
Vara full i en pool kan du vara på Oldsbeach och då sparar du en jävla massa flygtid
-
Tack för den Nils:-)!
Helt ok rulle,
men det bästa man sett inom strapless vågkitesurfing? Nä… För lite feeling.
Men det beror ju på om vi snackar strapless SurfKite eller KiteSurf;-).
Men det är ju smaksak vad var och en gillar så klart…
Personligen tycker jag den stora konsten och tjusningen ligger i att klara av att använda kiten så LITE som möjligt och vågens kraft så MYCKET som möjligt, samt att ligga så nära fickan/brytet på vågen som möjligt.
Dessutom är ju en aerial inte en äkta aerial (möjligen en form av air) om den inte landas i samma våg som man sedan fortsätter surfa.En annan sak jag tyckte var lite löjlig var ju att dom har speedat upp filmen på flera ställen…
-
Rydstrom;642084 wrote:Jag ska till Kap verde 6-13 jan, fast med flickvän och två kompisar, så det lär inte bli mycket surfande
men va fan skärp dig!!! Vågsmurfa måste ni ju ändå göra!
Logga in för att svara.