Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › kitevikning?
-
kitevikning?
Publicerad av wretan på 6 februari, 2004 vid 15:38Har satans problem att få ner min challenger 16,5 i bagen…
viker sig jättefint hela vägen, sen mot slutet kommer det en sånn där jevvla vindsurfinglatta och sabbar hela skiten!
slutar alltid att jag förstorar bagen till 3m istället… bök!
Plockar ni (som har en sånn) ur ”sistalattan” eller hur viker ni era kites?
kull svarade 21 år, 2 månader sedan 6 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
Lägg/vik in lattan på Leadinedgen och vik sedan ihop kiten från båda hållen, tills du kommer till mitten. Sedan kan du rulla/vika kiten från bakant och frammåt. Nu har du ett paket som är lika långt som 1 st latta…
/Mvh Lars -
Rullar du från båda hållen? För då brukar det bli enklare att få lattorna exakt i höjd med varandra. Så passar den lättare i bagen.
-
ungefär som dom andra säger men du måste se till att få lattan ända fram i framkant (LE) annars kan du inte vika
den på mitten sen… och rulla från båda hållen ; )//Pan
-
allright tack!
problemet verkar va att framkanten på sistalattan inte är helt i höjd med centrum av leadingedgens centrum, så innan man rullar ihop hela kittet måste LEn vikas bakåt och bakkanten vikas frammåt så att draken blir ca 1/3 i djupled?
& den får fan ändå inte plats i bagen… bagen måste va för liten! blir påminnd av gamla víndsurf-segelbagar som krävde våld i kombination med vaselin..
/J
-
Jag har en Multivan ”VW Buss” så då räcker det med att släppa ut luften ur LE. Om jag vet att jag skall ut dagen efter igen så behåller jag luften i alla utom LE. Tänk bara på att om det är vinter och du pumpar upp kiten med kall luft så kan du spräcka kiten om du tar in den i värmen. Kan ju vara bra att veta
-
damn det är sant hade ja inte tänkt på…bara kitat i varmare klimat än svensk vinter
Logga in för att svara.