Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Kitewing
-
Okay det är RIKTIGT snabbt!
Hmmm jag tror att jag ställer lite lägra förhoppningar på mina egna fartresurser! Vad säger ni som kört lite, vad är realistiskt att komma upp i utan orkan? 50-70km/h? -
Aha, du är deporterad till Teknikparken…jag kallar till ett lunchmöte under nästa vecka för vidare planering.
-
40 går av bara farten även in lättare vindar… i 50 börjar det gå fort… 60 behövs nått lite stabilare. Brädan nedanstående bild har jag kört ca 50 med men då är det rätt ostabilt. Men den är å andra sidan inte byggd för att gå fort.
Ska man köra riktigt fort behövs mycket vind!
Lite längre medar löser en del problem med instabilitet (vobbel)
Mvh Stefan
-
Är det inte stor risk att sabba rigg/segel när man kör på is? Is är ju hårt, medar vassa etc..??
-
Dock är risken för kastfall rätt minimal på isen..
Jag hade iofs kanske inte tagit ut min 100kol mast på isen..
-
Har issurfat några år nu. Hade sån tur att jag fick tag på en färdigbyggd freeskate som dom kallas för och tillverkades under några år av fiberspar. Tror dock att tillverkningen är nerlagd nu. 50-60 km/h är normallt sätt inga problem att komma upp i om isen är fin och snöfri. Snabbast jag varit uppe hittils är 71 km/h förra vintern. Jag tror dock att Boozes är snabbare. Dom är förövrigt byggda efter fiberspars freeskate. Fast dom har styvare planka. Till iår kommer jag nog att testa med styvare truks och längre medar. Fast om det tar mej upp till 100 km/h är nog ytterst tveksamt 🙂 Bifogar bild på Boozes iceboard
-
Ser ju väldigt cool ut! Har du någon länk till tillverkaren? Gogglade men hittade inget.
Mvh Calle -
Dom hade en hemsida en gång i tiden som hette [url=”http://www.freeskateusa.com.”]www.freeskateusa.com.[/url] Men den slutade att fungera för några år sedan. Obs isbrädorna på bilden är byggda i sverige förra året och finns fortfarande till salu för den som är intresserad.
//Nicklas -
Kontakta Bosse Carlsson….
Kontakta mig om intresse finnes!
Tel 08 550 19902 Mob 070 7931723
Mail boossec@telia.com -
Frontbeslaget på bommen gick sönder när jag tappade riggen i isen. Funderar på att göra någon typ av metallskydd för att förhindra det. Någon som har något bättre sätt ?
Logga in för att svara.