• stang

Medlem
    1 december, 2005 vid 14:41

Okay det är RIKTIGT snabbt!
    Hmmm jag tror att jag ställer lite lägra förhoppningar på mina egna fartresurser! Vad säger ni som kört lite, vad är realistiskt att komma upp i utan orkan? 50-70km/h?

• imported_macts

Medlem
    1 december, 2005 vid 15:02

Aha, du är deporterad till Teknikparken…jag kallar till ett lunchmöte under nästa vecka för vidare planering.

• stickan

Medlem
    1 december, 2005 vid 15:07

40 går av bara farten även in lättare vindar… i 50 börjar det gå fort… 60 behövs nått lite stabilare. Brädan nedanstående bild har jag kört ca 50 med men då är det rätt ostabilt. Men den är å andra sidan inte byggd för att gå fort.

Ska man köra riktigt fort behövs mycket vind!

Lite längre medar löser en del problem med instabilitet (vobbel)

Mvh Stefan

• stang

Medlem
    1 december, 2005 vid 15:11

Hehehe jepp!! grin.gif
    Låter Kanoon!!!

• stang

Medlem
    1 december, 2005 vid 15:13

Okay, det får bli stödhjul vid högre farter alltså grin.gif

• fng

Medlem
    1 december, 2005 vid 15:29

Är det inte stor risk att sabba rigg/segel när man kör på is? Is är ju hårt, medar vassa etc..??

• ola_p

Medlem
    1 december, 2005 vid 17:45

hårt, men HALT… Så grejerna glider ju bara…

• alexasu

Medlem
    1 december, 2005 vid 22:15

dock är väl kolfiber känsligt för stötar?

• ola_p

Medlem
    1 december, 2005 vid 22:26

Dock är risken för kastfall rätt minimal på isen..

Jag hade iofs kanske inte tagit ut min 100kol mast på isen..

• swe223

Medlem
    2 december, 2005 vid 09:16

Har issurfat några år nu. Hade sån tur att jag fick tag på en färdigbyggd freeskate som dom kallas för och tillverkades under några år av fiberspar. Tror dock att tillverkningen är nerlagd nu. 50-60 km/h är normallt sätt inga problem att komma upp i om isen är fin och snöfri. Snabbast jag varit uppe hittils är 71 km/h förra vintern. Jag tror dock att Boozes är snabbare. Dom är förövrigt byggda efter fiberspars freeskate. Fast dom har styvare planka. Till iår kommer jag nog att testa med styvare truks och längre medar. Fast om det tar mej upp till 100 km/h är nog ytterst tveksamt 🙂 Bifogar bild på Boozes iceboard

• swe223

Medlem
    2 december, 2005 vid 09:18

En till med fotstroppar

• calle

Medlem
    2 december, 2005 vid 13:34

Ser ju väldigt cool ut! Har du någon länk till tillverkaren? Gogglade men hittade inget.
    Mvh Calle

• swe223

Medlem
    2 december, 2005 vid 14:20

Dom hade en hemsida en gång i tiden som hette [url=”http://www.freeskateusa.com.”]www.freeskateusa.com.[/url] Men den slutade att fungera för några år sedan. Obs isbrädorna på bilden är byggda i sverige förra året och finns fortfarande till salu för den som är intresserad.
    //Nicklas

• surfen

Medlem
    2 december, 2005 vid 14:30

Kontakta Bosse Carlsson….

Kontakta mig om intresse finnes!
    Tel 08 550 19902 Mob 070 7931723
    Mail boossec@telia.com

• xhib

Medlem
    2 december, 2005 vid 15:12

Frontbeslaget på bommen gick sönder när jag tappade riggen i isen. Funderar på att göra någon typ av metallskydd för att förhindra det. Någon som har något bättre sätt ?

Sida 2 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.