• oaxen

Medlem
    16 januari, 2006 vid 09:16

Jag tror mycket hänger på att man får till perfekt parallellitet på medarna, vilket inte är helt lätt.
    Jag har satt på en vantskruv längst fram för att hyfsat enkelt kunna justera detta. Men man måste ju också se till att slipningen är så rak som möjligt.

Om vindsurfare är snabbast på flytande vatten borde vi väl kunna få till det rätt bra på den frusna varianten också – eller?

Kuling bring it on! NUU!

• booze

Medlem
    16 januari, 2006 vid 23:42

Problemet med att stå och segla fort är ju att man utgör ett stort vindmotstånd, därför tror jag det är svårt att uppnå höga hastigheter stående på en bräda. I dom riktigt snabba isjakterna sitter man inne i en kåpa ala F18 för att minska luftmotståndet.
    Det finns dom som seglar fort stående, med det gör dom INNE i en vinge på EN SKRIDSKO,, fullständigt livsfarligt.

Kolla på denna isjakt http://iceboating.net/node/1117

Vingseglare http://www.sisf.se/skridskosegling/skrs-01.jpg

Booze!

• calle_kuling

Medlem
    17 januari, 2006 vid 02:07

Är det nån som funderat på att bygga enligt “dirt bike” konceptet? Har aldrig isseglat, men vore inte den bli hyffsat stabil om man gör den lite längre?

• stickan

Medlem
    17 januari, 2006 vid 12:14

Dags att skaffa en sån här

Hehe

Nu börjar min nya bräda ta form! några kvällar till så…då j..ska det inte hänga på brädan i alla fall. Bilder kommer inom kort!

Mvh Stefan

Sida 5 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.