Senaste nytt › Forums › Övriga › Andra brädsporter › Kitewing – livet på en pinne
-
Kitewing – livet på en pinne
Posted by bananen on 29 januari, 2004 at 16:06Tjenare alla frusna surfare.
Är det bara jag i Göteborg som fattat att Kitewing är världens roligaste vintersport ? Jag brukar köra på isarna runt Göteborg, och jag ahr aldrig träffat en likasinnad. Jag brukar träffa på folk som har isjakter, skridskosegel och allehanda knasiga prylar och kör med, men vinge verkar jag ganska ensam om, eller???
Om det är någon mer än jag som håller på kunde det vara kul att sticka ut och köra tillsammans?
Är det någon som vet var snö-kitewingarna håller hus? Åre? Oppdal? Brudaremossen?
Det vore kul å samköra lite…
Rock on! Jonas
mangosolutions replied 15 years ago 10 Members · 25 Replies -
25 Replies
-
det ser rätt cp ut men jäääävlit roligt verkar det.. går de nått snabbt lr?
-
Hastigheter upp mot 100 km/h är klockade! Personligen har jag nog inte åkt fortare än ca 60 km/h, men jag jobbar på det. Så här CP ser jag ut när jag åker: Uspen den 6e jan .
Kolla de riktigt CP-iga killarna på Bombaklaat’s Kitewing filmer -
vad är kitewing och vad är skimbat?
trasslar jag till edt eller är det samma sak?
Hursomhelst så brukar några köra här i stockholm, lite fett att susa mellan dom när man själv hakar runt med skridsko-kite -
Svar till:
Tjenare alla frusna surfare.
Är det bara jag i Göteborg som fattat att Kitewing är världens roligaste vintersport ? Jag brukar köra på isarna runt Göteborg, och jag ahr aldrig träffat en likasinnad. Jag brukar träffa på folk som har isjakter, skridskosegel och allehanda knasiga prylar och kör med, men vinge verkar jag ganska ensam om, eller???
Om det är någon mer än jag som håller på kunde det vara kul att sticka ut och köra tillsammans?
Är det någon som vet var snö-kitewingarna håller hus? Åre? Oppdal? Brudaremossen?
Det vore kul å samköra lite…
Rock on! Jonas
[/ QUOTE ]
Det där är en skimbat…
-
Haha! Jag skiter i vad det heter! Fan va grymmt det va! Fet airborn i backen
går domma där prylarna att köpa utan att bli skinnad totalt? -
Nä man blir skinnad. 8000 spänn för vingen, om man inte kan hitta en begagnad. Sök på kitewing så hitar du. Men, det är värt pengarn, jäkligt kul är det…
-
Hur kommer man upp i liften med kitewingen? Hur fäller man ihop den? enkelt? finns någon 2nd hand marknad? funkar den med snowboard?
-
Tjaa, egentligen e det bara att släpa efter, vingen “flyter” efter dig! Men backhoppning är nog bara för proffs…
-
Det är släplift som gäller.
Kolla in filmerna på http://www.kitewing.com så ser du när de kör i lift.Det går mycket bra att köra med snowboard. Det är min favorit. Jag kör både fakie och på tåkant, blandar och ger lite som jag känner för.
De som vill pröva vingen i Stockholm får gärna kontakta mig på 073-5805093 eller christian.hallgren@ytspanning.se så ser vi till att ni får testa!!
-
Du va möjligen inte ute och körde på grisslingeisen i vintras? Såg en kille som va rätt grym, såg soft ut, men kite var lite mer prio…
Log in to reply.