Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Resmål & Spots › Kiting i Benidorm
-
Kiting i Benidorm
Publicerad av ********* på 3 april, 2010 vid 13:42Skall iväg till Benidorm i juli, någon som vet om det är blåsigt?
Någon som tagit med sig kiteprylar med Ryan Air?gibbe svarade 14 år, 6 månader sedan 2 Medlemmar · 4 Svar -
4 Svar
-
Vet att det är grymt mycket kite i Denia som ligger 4 mil norr om Benidorm. PMa mig om du åker dit då jag ofta bor där på sommaren.
Denia har en “konstig” vind. Kan vara vindstilla, samt att rapporterna säger att det skall vara så. Dock mellan kl 14-15 börjar det alltid blåsa och slutar någon gång vid 18-19. Så om du inte hitta någon vind i Benidorm föreslår jag att du åker till Denia.
-
Gäst26 april, 2010 vid 19:08Gibbe;608416 wrote:Vet att det är grymt mycket kite i Denia som ligger 4 mil norr om Benidorm. PMa mig om du åker dit då jag ofta bor där på sommaren.Denia har en “konstig” vind. Kan vara vindstilla, samt att rapporterna säger att det skall vara så. Dock mellan kl 14-15 börjar det alltid blåsa och slutar någon gång vid 18-19. Så om du inte hitta någon vind i Benidorm föreslår jag att du åker till Denia.
Jag har ingen bil där….men det går väl buss…är det enklast att hyra eller skall man släpa med sig grejerna? Åker med Ryanair…
-
Oj då…. med Ryanair? Ta draken som handbagage. Har du golfbag så kan du var säker på att du ska betala extra. Det blir nästan billigare att köpa en ny väska och ta en kite på ryggen.
Lycka till,
Erika -
Går ett bra tåg mellan Alicante och Denia man kan ta, samt gott om bussar. Brukar ha bil där nere så är vi där samtidigt kan man säkert lösa något.
Åker ner i mitten av maj och skall kolla lite olika kite siter som Denia, Calpe, Olivia som ligger där runt omkring. Benidorm blir nog svårt att köra då det är så bisarrt mycket folk på stranden där och vattnet. Plus, de har massa konstiga vattenaktiviteter där också…
Logga in för att svara.