Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Klädskandal i TT?
-
Klädskandal i TT?
Publicerad av jester på 11 oktober, 2008 vid 16:48Ryktet gör gällande att en känd svensk speedare inte följde klädreglementet idag i TT. Nämner inga namn, men kan ju ge följande ledtråd: mest prylar när han dör vinner.
Bildbevis finnes… Men jag är mutbar… 😀
fnassel svarade 16 år, 5 månader sedan 12 Medlemmar · 21 Svar -
21 Svar
-
Ahhhh nej……det var väl inga shorts utanpå? Nakensurf är ok….eller faktiskt att rekommendera…men shorts utanpå….neeeej
-
Knatte
Gäst11 oktober, 2008 vid 17:27Japp! Bilden skall upp här 🙂 🙂 🙂 Även om det kan kännas jobbigt att se, så vill vi nog se bilden ändå….:smile:
-
@Jester 507414 wrote:
Ryktet gör gällande att en känd svensk speedare inte följde klädreglementet idag i TT. Nämner inga namn, men kan ju ge följande ledtråd: mest prylar när han dör vinner.
Bildbevis finnes… Men jag är mutbar… 😀
Shorts är coolt, annars ser man ju ut som en säl 😉
Kom igen nu en het debatt om shorts tack…
😉
Peter
-
kiters_se;507438 wrote:Shorts är coolt, annars ser man ju ut som en säl 😉
Kom igen nu en het debatt om shorts tack…;-)
PeterJag har svaret som grabbarna gav mig på Fuerteventura. Dom borde ju veta!!
http://www.kinnas.com/swespeed/movies/shorts.wmv
By LBj -
Jester;507414 wrote:Ryktet gör gällande att en känd svensk speedare inte följde klädreglementet idag i TT 😀
Och här kommer han Mr kiter
-
Lite cred eftersom han åtminstone försöker dölja händelsen…
-
Nu var det så att jag hade åkte ifrån fenskruvar, vikt/flytväst & hängsele.
Så då hade jag som alternativ, åka hem ca 40 min ToR eller låna.
JAg blve jätteglad när det visade sig att det fanns en sele att låna.
Lite misstänksam när det visade sig vara ett par shorts med insydd hängsele.
men va fan, det värsta som kan hända var att DAniel skulle vika sig på tvären av skratt. Hade inte på kartan att han skulle stå beredd med digital kamera och vänta ut mig… Zatan!!!!!! Men så är det, gjort är gjort. Och nu vet jag hemligheten med kitarnas shorts, dom kan inte välja, selen sitter fast i byxorna! -
@andersbq 507492 wrote:
men va fan, det värsta som kan hända var att DAniel skulle vika sig på tvären av skratt. Hade inte på kartan att han skulle stå beredd med digital kamera och vänta ut mig… Zatan!!!!!! Men så är det, gjort är gjort. Och nu vet jag hemligheten med kitarnas shorts, dom kan inte välja, selen sitter fast i byxorna!Grymt välkommen, du är en av oss nu 😉
Men varför är ni/vi vindsurfare så konservativa?
Peter
-
har inte förstått varför man skulle ha shorts utanför… känns som om det bara skulle kyla ner? slitaget som uppstår när man dras efter marken när man drakseglar har ju inte vi. dessutom ser det töntigt ut…
-
@Jester 507501 wrote:
har inte förstått varför man skulle ha shorts utanför… känns som om det bara skulle kyla ner? slitaget som uppstår när man dras efter marken när man drakseglar har ju inte vi. dessutom ser det töntigt ut…
Varför sätta på sig ett par svindyra märkesshorts utanpå våtdräkten för att skydda…..Om dom vore billiga HM shorts som skydd kanske, men det är det ingen som har, inte cooooolt nog! Dräkten är väl nästan billigare än shortsen.
Och sedan bara göra ett hängsele med inbyggda shorts…ha, till o med min morsa garvar….
Eftersom ingen av oss någonsin fått en vettig förklaring till varför man använder shorts så finns det antagligen ingen, förutom den att man är oerhört trendkänslig och måste vara mainstream, våga inte stick ut o kör utan shorts, då är du en nörd….. -
@andersbq 507492 wrote:
men va fan, det värsta som kan hända var att DAniel skulle vika sig på tvären av skratt. Hade inte på kartan att han skulle stå beredd med digital kamera och vänta ut mig… Zatan!!!!!! Men så är det, gjort är gjort. Och nu vet jag hemligheten med kitarnas shorts, dom kan inte välja, selen sitter fast i byxorna!Ja du Anders…….vi måste ta en allvarlig diskussion om detta 1/11 i Läjet….som tur är har jag kollat mycket på Max von Sydov i mina dar och jag har snappat upp ett och annat hur man få ut demoner ur kroppen:-)
-
För er som vill vara med i slutet av denna modetrend; Wallen rear ut dessa ION för endast 999:-
-
T.o.m med du som rest en hel del måste ju erkänna att det känns sådär att gå på stranden i varmare länder med speedo och sittsele i kombination. Jag kan iallafall enkelt förstå varför det här modet startat. Sedan att det följt med hem till kalla Sverige där man har våtdräkt på sig och kanske inte behöver snyggshortsen längre – det är en annan sak.
@getwet 507503 wrote:
Varför sätta på sig ett par svindyra märkesshorts utanpå våtdräkten för att skydda…..Om dom vore billiga HM shorts som skydd kanske, men det är det ingen som har, inte cooooolt nog! Dräkten är väl nästan billigare än shortsen.
Och sedan bara göra ett hängsele med inbyggda shorts…ha, till o med min morsa garvar….
Eftersom ingen av oss någonsin fått en vettig förklaring till varför man använder shorts så finns det antagligen ingen, förutom den att man är oerhört trendkänslig och måste vara mainstream, våga inte stick ut o kör utan shorts, då är du en nörd…..
Logga in för att svara.