Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Klagshamn 3/6
-
Klagshamn 3/6
Publicerad av tobhed på 3 juni, 2008 vid 21:43Snyggt seglat idag skånska kollegor, såg att samtliga (utom jag) satte nya PB på ganska många olika sträckor.
Kul att se att vi sakta men säkert börjar jobba oss uppåt i rankingen 🙂http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=forum&smnu=2&val=6928
hanko svarade 16 år, 5 månader sedan 10 Medlemmar · 16 Svar -
16 Svar
-
Grattis!!! Bra jobbat där.. Hur mycket vind gav trumpeteffekten??
-
Superfin dag men vinden kunde hållt i sig lite längre.
Nu är jag 2:a på 1h i Sverige. 22knop känns bra men Stavnås 22.4 skall ryka i år…
Vill veta vart den där Sälviken ligger som Uffe testade igår. Han fick ju grymt fina resultat.
-
Kul som tusan, undrar hur länge vi får vara kvar på listan 😉
Men jag måste erkänna att jag är GRYMT nyfiken på Salviken… Uffes spot-jakt under hela vinterhalvåret har gett utdelning, stort grattis!!!
-
Uffe: Kul att du hittat ett nytt ställe! O fort gick det oxå…
Sälviken ligger mellan Habo Ljung och Barsebäck.Joth: snyggt jobbat på 1h!!
Deras PBn är granskade o godkända.
-
@Jester 472396 wrote:
Uffe: Kul att du hittat ett nytt ställe! O fort gick det oxå…
Sälviken ligger mellan Habo Ljung och Barsebäck.Joth: snyggt jobbat på 1h!!
Deras PBn är granskade o godkända.
Tacktack!!!
Aha e de den lilla vid Kärnkraftverket efter Vikhög. Kort sträcka dock eller…
Stenar etc? Vart hoppar han i? Vid Vikhög eller Barsebäck? Uffe får redogöra för det… -
Eftersom Basic Rules #15 ser ut så här:
15. Location
Always fill in the correct location where you have been speedsurfing. It is allowed to give a new spot a name when it is not yet marked at a map or known in the region. Secret spots are not allowed.Så kan jag ju avslöja att han hoppade i vid Vikhög.
-
@Jester 472404 wrote:
Eftersom Basic Rules #15 ser ut så här:
Så kan jag ju avslöja att han hoppade i vid Vikhög.
Nice, Det är 5 min bilfärd från där jag bor. Får kolla in det nästa gång. Vi stirrade oss blinda på andra sidan vikhög på Nordlig vind och det stället är nog lite för stenigt och inte testat. Men är det bra i Sälviken så skall det testas.
-
joth;472413 wrote:Nice, Det är 5 min bilfärd från där jag bor. Får kolla in det nästa gång. Vi stirrade oss blinda på andra sidan vikhög på Nordlig vind och det stället är nog lite för stenigt och inte testat. Men är det bra i Sälviken så skall det testas.
Jag pratade nyss med Ulf och han hoppade mycker riktigt i vid Vikhög och seglade vid stranden som ligger precis norr om vikhög (alltså inte söder om som vi har tittat på vid nordliga vindar).
-
Vinner man nåt eller håller ni bara på med dom där gpserna för att det e så himla skoj…..
-
@Hankloose 472469 wrote:
Vinner man nåt eller håller ni bara på med dom där gpserna för att det e så himla skoj…..
Jaaaa, det e så himla skoj att vi inte kan låta bli… 😉
-
En till som har seglar fort i Klagshman igår (Kite)
http://50knots.xs4all.nl:3006/gps-kitesurfing/gps.asp?mnu=user&val=558&uid=177 -
@tobhed 472481 wrote:
En till som har seglar fort i Klagshman igår (Kite)
http://50knots.xs4all.nl:3006/gps-kitesurfing/gps.asp?mnu=user&val=558&uid=177Har dom kört “slungboll nu igen”…!:wink:
Logga in för att svara.