Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Klagshamn fre EM!?

• Klagshamn fre EM!?

Publicerad av el_duderino på 15 februari, 2007 vid 10:28

Ser ut som Klagan kan gå av lite imorgon eftermiddag med SO vindar upp mot 11-14 m/s!

Någon mer som är sugen?

Jag har fått mina nya DaKine Mitts nu så jag är redo för ett dopp i det stora bruna! 😉

wind-lover svarade 18 år sedan 9 Medlemmar · 20 Svar
  • 20 Svar
  • bananen

Medlem
    15 februari, 2007 vid 11:27

Jag är så jäkla förkyld så jag bangar, trots att jag är rustad med neopren nog att segla till polen. Gött att värmen är tillbaka hursomhelst. Över 5 strecket på söndag. Tjoho.

• alex_

Medlem
    15 februari, 2007 vid 11:56

och jag måste hålla mig friskus till skidresan på söndag. men med eller utan neopren. är det så smart att surfa i klagis utan stenmarkeringar? (det kanske bara är jag som inte vet var stenarna ligger men ändå) =)

• naish

Medlem
    15 februari, 2007 vid 13:10

Nästa vecka då jaaaaaaaaaaaaaevlar mange bange!!!!

• wind-lover

Medlem
    15 februari, 2007 vid 17:40

Jaaag vill också mee 😮

någon som vill ta med mig??

fast jag veeet, får ju inte plats i din bil magnus…;)

annars hur ser det ut till helgen??

• el_duderino

Medlem
    15 februari, 2007 vid 17:45

@Alex_ 365229 wrote:

och jag måste hålla mig friskus till skidresan på söndag. men med eller utan neopren. är det så smart att surfa i klagis utan stenmarkeringar? (det kanske bara är jag som inte vet var stenarna ligger men ändå) =)

Det beror på vindriktning, men på SO är man ganska safe, om man nu har lite koll på stenarna!

• nlc

Medlem
    15 februari, 2007 vid 17:47

Det går att köra i Klagan även utan stenmarkeringarna, men det blir onekligen lite mer spännande. Vid högvatten upplevera jag det dock som ett mindre problem med stenarna om man inte får för sig att avsluta kastfallet med enn djupdykning. Vid lågvatten går det oftast bra att hålla sig utanför yttersta sandbanken (tänk bunkern och utåt).

Men med SO-vind så vete fasen om jag vågar ge mig ut eftersom jag ännu inte fått tag på några vettiga vantar :frown:

• el_duderino

Medlem
    15 februari, 2007 vid 17:55

Så här brukar jag köra på Sydost.. kör ju freestyle så att ligga att bränna 2 km är inte särskilt intressant.

Håller mig innanför revet med startpunkt ungefär där båten brukar ligga.
    Den gula linjen är en 150 sträcka som är helt stenfri förutom de 2 stora bumlingarna vid stranden som brukar ligga synliga.

Den röda pilen ska representera SO vind… 🙂

Beroende på vattenstånd så kan man köra på revet med…

• alex_

Medlem
    15 februari, 2007 vid 18:01

tack för besväret med bilden 🙂 jag kanske vågar mig ut nån gång kring vecka 9-10 när jag fått hem vinterskor, huva och tummisar!

• wind-lover

Medlem
    15 februari, 2007 vid 19:15

@El_Duderino 365302 wrote:

Så här brukar jag köra på Sydost.. kör ju freestyle så att ligga att bränna 2 km är inte särskilt intressant.

Den gula linjen är en 150 sträcka som är helt stenfri förutom de 2 stora bumlingarna vid stranden som brukar ligga synliga.

du är grym dudisen! 😀

• wind-lover

Medlem
    15 februari, 2007 vid 19:17

@Naish 365252 wrote:

Nästa vecka då jaaaaaaaaaaaaaevlar mange bange!!!!

jaaaaaaaaaaaaaaaa!!!jaa meee phille! loooov!!! 😀 😀

• pakke

Medlem
    15 februari, 2007 vid 22:35

@El_Duderino 365302 wrote:

Har aldrig varit i klagshamn men nästa gång jag får chansen ska jag be dig om en guidad tur!! grymt!

• bananen

Medlem
    16 februari, 2007 vid 09:48

Ser ju inte så radikalt ut idag, så man missar väl inget, men det verkar ju som om SO-vindarna skall hålla i sig i helgen.

Fick förresten mina handskar (DaKine CWM) här om dagen. Beställde från windance som levererade på 10 dagar. Allt till total priset av 42 dolares = 290 spänn, avarav frakten var $12. Fantastiskt, billigare än man kan hitta dom någonstans i Svedala.

P.S. Det bästa med vintern är att man SLIPPER segla i klagshamn – http://www.surfzone.se/index.php?ind=blog&op=home&idu=3112&singlepost=875

• skotten

Medlem
    16 februari, 2007 vid 10:11

Maybe you will get an appearance from the locals 🙂

• klint

Medlem
    16 februari, 2007 vid 12:46

Onwater.se får in sina DaKine CWM i mars, typ.

• el_duderino

Medlem
    16 februari, 2007 vid 12:55

Ser det inte ut som vinden börjar komma nu?? 9.5 senast and rising!
    Jag mobiliserar mig.. antar att jag blir ensam! 😉

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Klagshamn fre EM!?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.