Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Klagshamn fre förm…

• badjanne

Medlem
    4 september, 2009 vid 16:01
    tobhed;573243 wrote:
    Stort grattis till Ulf Breselius som drog till med 39.98 som max på GPSen och förmodligen tog över titeln “kungen i Klagshamn” efter att ha satt (tror jag i alla fall) nytt spotrekord. Snyggt kört kompis, ser fram emot fler blåsiga dagar i höst =)

Ska också bli intressant att se vad Kapten K kan göra nu när han körde på helt nya saker.

Grattis Uffe
    Körde ni bakom piren?
    Det var ju riktigt lågt H2O idag.
    Vi hade packat bilen men med 6,8 som minst insåg jag att det var inte lönt.
    Dessutom har jag fått någon konstig influensa. Såg ut så här i morse.

• kapten-k

Medlem
    4 september, 2009 vid 16:30

Grattis Uffe!
    Tur jag inte lånade din fena, jag klöv min lessacher 28 efter 4-5 stenträffar, kom inte mycket över 35, sen började det mojna lite.
    Riktigt bra förhållanden annars, synd man glömde sina små fenor i garaget!
    Segel och bräda var riktigt sköna, mest impad var jag av seglet!

• kapten-k

Medlem
    4 september, 2009 vid 17:10
    Badjanne;573263 wrote:
    Grattis Uffe
    Körde ni bakom piren?
    Det var ju riktigt lågt H2O idag.
    Vi hade packat bilen men med 6,8 som minst insåg jag att det var inte lönt.
    Dessutom har jag fått någon konstig influensa. Såg ut så här i morse.

Vi körde där inne.

Hmm, lite röd om näsan janne, annars ser du ut som vanligt tycker jag.

• surfan

Medlem
    4 september, 2009 vid 17:44
    tobhed;573243 wrote:
    Stort grattis till Ulf Breselius som drog till med 39.98 som max på GPSen och förmodligen tog över titeln “kungen i Klagshamn” efter att ha satt (tror jag i alla fall) nytt spotrekord. Snyggt kört kompis, ser fram emot fler blåsiga dagar i höst =)

Ska också bli intressant att se vad Kapten K kan göra nu när han körde på helt nya saker.

Grymt seglat :cool2:

• klang

Medlem
    4 september, 2009 vid 19:53

Riktigt jäkla bra Uffe… vilket average… mother fucker som vi brukar säga ;)….

Hoppas Althinittis hand blir bättre i ett nafs

Såg att även David tjongade till ett nytt spot rekord för Habo Ljung, och inte med lite heller… från 31,77 till 34.29.. det rekordet känns långt bort nu helt plötsligt… styggt av dig David…

• joth

Medlem
    4 september, 2009 vid 20:02

David körde väldigt bra och väldigt modigt. Lågt vatten och rätt långt in. Men jag provade själv och kan vi inte säga att 30.77 average med 4.6 vågsegel och iSonic är minst lika bra 😉 Sjukt märklig kombo med mysko stance. Men vinden var där och rätt platt vatten.

Hade det inte varit för att det lockade att segla lite vågbräda så hade jag hellre tagit 5.5 Retro. Men kul var det ändå. Gjorde nog det snyggaste kastfallet med en bredsladd på brädan och slowmotion över seglet och sedan smack. Cool acceleration man får 😉

• swe117

Medlem
    4 september, 2009 vid 21:03

Tack för all uppmärksamhet och grattulationer!
    Ja, det var riktigt kul men så var det ju grymt bra förhållande, Klagshamn rockar fett!

/Uffe

• andersbq

Medlem
    4 september, 2009 vid 21:04

Jag är så avis på er, vill oxå ha en förlängd pir…

Grattis förresten!

• kapten-k

Medlem
    4 september, 2009 vid 21:52

Det var inte bakom piren så det var verkligen inte helt platt, det gör bara uffes bedrift ännu bättre!

• tobhed

Medlem
    5 september, 2009 vid 05:35

Precis, det var ingen pir… Faktum är att de 3 snabbaste sessionerna i Klagshamn är på SV och rakt ut/in från klubbhuset – vem kunde tro det innan säsongen började?

• petter_f

Medlem
    5 september, 2009 vid 06:10
    joth;573346 wrote:
    Gjorde nog det snyggaste kastfallet med en bredsladd på brädan och slowmotion över seglet och sedan smack.

I read your post waiting to see if you would mention that little maneuver. Sure did take the prize of most stylish catapult of the day, and there were a few to choose from. You could tell something big was about to happen with the preceding rooster tail of spray (heels dragging, edge digging in?) finishing off with a spin loop… sans board.

• petter_f

Medlem
    5 september, 2009 vid 06:16

Is Klagan faster than Habo? Surely on a day like yesterday Habo would deliver consistently faster times. You’ve got much more space to choose your lines and from what I experienced less chop to deal with (not comparing with the ‘stenpir’ though). Or are the fast Klagan times set on the inside of the sand bar?

• kinetic

Medlem
    5 september, 2009 vid 06:35

Petter: Habo is “safer” than Klagshamn, no stones to worry about…I personally do NOT like to sail between stones at speeds around 30 knots. One more day like yesterday and even some more wind and someone will for sure reach 40 knots +, i felt yesterday that i had quite much more to bring, you just need to go for it…

• benke-2

Medlem
    5 september, 2009 vid 06:37
    Petter_F;573408 wrote:
    Is Klagan faster than Habo? Surely on a day like yesterday Habo would deliver consistently faster times. You’ve got much more space to choose your lines and from what I experienced less chop to deal with (not comparing with the ‘stenpir’ though). Or are the fast Klagan times set on the inside of the sand bar?

Känns som att innanför sandrevet + att vågorna vrider ca 30 grader pga revet, så att man slörar mellan vågorna och inte över borde vara det bäst vid sydväst.
    Mycket yta spelar inte så stor roll.

• tobhed

Medlem
    5 september, 2009 vid 06:49

Ja, alla gångerna har vi kört innanför revet. Finns inte en chans i världen att segla snabbt utanför revet vid SV

Klagshamn är snabbare än Habo i alla vindriktningar… (tärningen är kastad)

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Klagshamn fre förm…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.