Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Klagshamn i helgen?
Taggad: klagshamn
-
Klagshamn i helgen?
Publicerad av glader på 21 april, 2009 vid 16:14Någon som vågar börja spekulera om vinden?
bjornen svarade 15 år, 6 månader sedan 11 Medlemmar · 16 Svar -
16 Svar
-
Någon som vågar säga något nu? Ser inte ut som en prognos man åker från Göteborg på eller?
-
Aloha Fred,
Enligt danskarna ska det blåsa 9m/s SO, vilket låter bra i mina öron.
Det är dock möjligt att det blir för mycket S vilket innebär skvalpigt värre och att brisen inte riktigt kickar in, men grundvinden verkar det inte vara nåt fel på. SO innebär också att man ev kan segla bakom piren, men jag vågar inte lova att det blir någon superdag så kommer du ner så får du vara beredd på att allt kan hända…
-
Tack för infon Tobias! Tror jag inväntar en helg med säkrare prognos. Min kvot är bara en helg under våren. Men lockande är det, inte minst när prominenta surfare är på G.
-
Trevligt, enligt danskarna ska det blåsa över 8m/s från lunchtid för att sedan öka under eftermiddagen.
http://ifm.frv.dk/index.asp?USER=PLEASURE -
Velar fram och tillbaka, men jag satsar nog på att åka ner över lördagen ändå. Om någon i Göteborg med omnejd vill åka med eller har plats i bil så hör av dig.
-
Jag hänger gärna på ner till Klagis imorn lördag, har även bil om någon vill åka med från GBG.
Slå en pling eller lägg ett SMS när som 0708-940501 -
Tycker ni ska åka, men kör er inte trötta på fm, jag tror det blir bäst mellan kl 15-17, borde bli runt 10 med byar uppåt 13-14.
Nu har det varit dåligt med vatten, men imorgon kommer det vara ca 15cm under normal, vilket borde vara ok. Lycka till! -
Kör hårt dudes..!! Jag hoppas på “brisen” på hemmavattnen på söndag..! Imorrn….stucked with…obligations…! HD-777
-
oden031;542647 wrote:Jag hänger gärna på ner till Klagis imorn lördag, har även bil om någon vill åka med från GBG.
Slå en pling eller lägg ett SMS när som 0708-940501Det vore kul med sällskap. Knasigt att jag inte läste detta i tid eller la ut mitt nr. Skickat SMS nu när jag vaknat mitt i natten och inte kan låta bli att kolla prognoser. Tänkte rulla från Göteborg runt 08:30. Vet inte om jag vågar ringa dig tidigt en söndagsmorgon. Jag går upp ca 06:30, ring mig gärna runt 7 om du är vaken så att vi kan synka oss. Vore skönt att åka i en bil
andersbq;542667 wrote:Tycker ni ska åka, men kör er inte trötta på fm, jag tror det blir bäst mellan kl 15-17, borde bli runt 10 med byar uppåt 13-14.
Nu har det varit dåligt med vatten, men imorgon kommer det vara ca 15cm under normal, vilket borde vara ok. Lycka till!Tack för prognosen! Kommer dock inte att lyckas hålla tillbaka något. Blåser det kommer jag att vara på vattnet hela tiden. Är i gott trim och har extrem abstinens. Helt ok om jag inte kan röra mig på några dagar efteråt.
-
Kulingvarning.nu kommer leverera en speedfilm från dagen. Jag satte mig längst ut på piren och filmade de killarna som var där på eftermiddagen. Grymt material blev det vill jag lova. Jag är riktigt imponerad av stället och hur fort de seglade. Ska försöka klippa ihop det åt er så fort som möjligt. Men ni får en liten trailer först 🙂
-
En liten bild som Fredrik tog. Trailern får ni imorgon. Måste sova nu.
Logga in för att svara.