Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Klagshamn i helgen + boende?
-
tobhed;371652 wrote:Du behöver inte vara orolig för det nu.
Åh så trevligt det vore med en varm och ostlig helg. Men, är utmärkningara på plats eller inte? Har inte lust att göra om förra vårens bravad…
-
Är grymt sugen på att komma jag med. Blir en del mil då, men jag tycker mig ha bra argument.
1. Den här helgen har jag tid.
2. Klagshamn verkar vara ganska ensamt om bra rapporter.
3. Har aldrig surfat där
4. Träffat en vindsurfingbroder på internet som bor nära mig, i det annars så vindsurfingfattiga sörmland. Har aldrig träffat karln…och hoppas nu på att lyckas övertala honom att hänga på.Lite frågor bara. Vad är det som gäller där nere när när man inte är medlem i klubben? Har man tillåtelse att låna duschar, eller åtminstone komma in i värmen ett tag? Eller får man inte ens låna dasset. Får man kanske inte ens parkera där utan medlemsskap?
Hur många hänger på och grillar på lördag då, för det blir tältning för min del (om jag nu åker ner) Vore skoj att lära känna lite fler bröder…har inte så många p.g.a. min placering i landet.
-
Även om det inte blir bris imorgon ser det ju ut som man kommer kunna köra med 5,3… Kör hellre bra tryck i 5,3 än 3,6 med bris;)
-
Lördag verkar ju vara givet. Men vad tror ni om söndagen? lite mindre grundvind men mer sol. Bra chans för att även det kan bli en ok dag?
-
Tror det är för tidigt/kallt för bris denna helgen!
Stenarna är inte utmärkta så här tidigt heller, så ni som inte har koll + nya brädor kanske ska va lite försiktiga! 😉Annars verkar det va sjysst grundvind för 5.3 segling iaf!
-
Tror inte heller brisen kommer igång så här års, för lite solinstrålning.
Men grundvind är ju alltid grundvind så segla på prognosens utlovade vind istället.Och “varm” ostvind är ju bra.
/Magnus -
vid 2/3 tiden… Fan vad gytt om det iaf hade blivit surf imorgon. 5,3 och solsken, JAG DÖR!!
-
Ostbrisen brukar börja i April/Maj skiftet.
Inbetalningskorten för att bli medlem har ännu inte skickats ut så vad jag vet så kan ingen ha “hunnit”/haft möjligheten att bli medlem i Klagshamn än.
Stenarna är inte utmärkta än, för att vara säker kör på det djupa vattnet. -
Oregistrerade
Gäst23 mars, 2007 vid 09:52Hur funkar medlemsskapet, löper det på kalenderår eller det datum du betalar in och ett år framåt?
-
Oregistrerade
Gäst23 mars, 2007 vid 10:27Vet att det tidigare här på konfen har varit uppe en karta med de utmärkta stenarna? nån som har den? eller någon som brukar surfa i klagshamn som kan tala om vart dom ligger?
-
Vad jag förstår så är stenarna inte utmärkta än för iår.
Om det är någon local som vet vart stenarna ligger får du gärna märka ut dom på bilden jag bifogar. Tack på förhand. -
@andreasalm 371867 wrote:
Om det är någon local som vet vart stenarna ligger får du gärna märka ut dom på bilden jag bifogar. Tack på förhand.Bra initiativ.. jag vill oxå se en bild.. med markerade setenar
-
@andreasalm 371867 wrote:
Om det är någon local som vet vart stenarna ligger får du gärna märka ut dom på bilden jag bifogar. Tack på förhand.stenarna finns till höger på bilden.. kör ni på vänster sida så ska det inte vara några problem..ses där
-
Ja, det ser onekligen ut att kunna bli bra!
Det som talar för är:
Svinkallt i vattnet och svarta åkrar utan gröda runt = bra bris!Det som talar emot är:
Svinkallt i vattnet och många mil.
Ju mer grundvind desto mindre briseffekt – men det gör ju inget om det ändå blåser…Är man orolig för sten är det bara att segla lite längre ner i vind. Samma sak om man är orolig för Bad-Janne! 😉
Ska kolla på möjligheten.
/Staffan
Logga in för att svara.