Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › klagshamn indag 17/4!
-
klagshamn indag 17/4!
Publicerad av aerial-arnie på 17 april, 2004 vid 08:21ha ni kollat drogden???!!!:
http://www.frv.dk/ifm/oceanografi/oceandata/graphs/1040_dk.htm
det bli nästan garanterat super bris i klagshamn idag! Med tanken på att vinden igår och förgår ökade (som vanligt) vid 12 tiden från 0.8m/s till 8m/s på mindre än 1 timme och att vinden redan nu är uppe på en 7-8m/s från OSO (rätt rikting!) kan det nästan bara bli hur bra som helst!
Åk ner nu! och kör med oss så det rycker!
ALOHA
sinclair svarade 20 år, 11 månader sedan 8 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Fan att inte jag kan vara med
Min bräda är på lagning så jag får tillbaka den imorgon,ska ni ditt imorgon med lr?Det ser ju bra ut iaf
Hoppas ni får en RIKTIGT trevlig dag i Klagshamn iaf.
-
Om det är någon som kör genom halmstad och har plats så är jag grymt tacksam om det finns plats, ring på 0704730120 /Andreas
-
Blåser det inte för lite för att det ska bli bris i Klagshamn?Satsa på morgondagen istället,8-11 kl 8:00 ska blåse mer upp under dagen
-
Tja, skulle gärna haka på, ser lovande ut men min jävla bil startade in när jag skulle åka ifrån klagshamn igår, fick bogsera den till malmö, där den står med alla prylar å väntar på å bli lagad. Ibland har man otur, men hoppas ni får en skön dag med mycke vind.
Surfs up!!
-
Någon som har koll på hur mycket där blåser nu? Tänkte dra dit vid 4-5, hinner man segla innan det dör?
-
Fan vad surt! Om bilen funkar i morgon så försök komma förbi klagshamn för det ser bra ut rent vindmässigt på söndag. 6,7 funkade helt ok, så du hade nog haft bra drag i dina prylar.
/Killen med svarta volvon
-
Davs!
Det kommer bli helvildt idag mand! Jag och mackan kommer ner så fort han nyktrat till!
/Oscar
-
Körde mellan 08:00-10:00, full planing med 6,7. Vinden la sig lite i slutet för att blåsa upp medan jag riggade ner. Blir det bris på den här grund vinden så får ni en kanon dag.
Lycka till!
-
Kom precis hem från Klagshamn… Jag körde 6.4 eftersom det är det minsta jag har (!), men många körde 5.3-5.7. Som mest var 20+ pers ute på vattnet, plus några kitare (tyvärr
). Vattnet var varmt inne (kändes som 15 grader), men längre ut var det kallare…
-
Jag är riktigt nöjd med helgens surf, 2 x 2 h är helt ok. Kunde blåst lite mer men å andra sidan så var vädret kanon.
Logga in för att svara.