Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Klagshamn söndag
-
Klagshamn söndag
Publicerad av emil_h på 26 maj, 2007 vid 10:10Vad tror ni? Verkar ju kunna bli lite vind. Jäkligt sugen
emil_h svarade 17 år, 11 månader sedan 9 Medlemmar · 17 Svar -
17 Svar
-
Nu ser det ju faktist rätt bra ut på dmi. 8-11! Göööött! Hoppas det håller sig.
-
Äh, hela västra skåne ser ju rätt pissigt ut nu. 😡
Finns det några OK plattvattenställen i syd/ost skåne som kan tänkas funka bra idag?
-
Oregistrerad
Gäst27 maj, 2007 vid 09:02Tror ni inte att de kommer funka vi 14 tiden? 8-11 på dmi ju
-
Om du bor i Kristianstad känns det väl bättre att dra till Åhus..
5-8 enligt dmi får jag det till.
-
För att det skall bli vind öht i Åhus så krävs en prog på minst 9-13m/s…5-8m/s i Åhus=vakuum…Jag vet av erfarenhet eftersom jag bott i krokarna tidigare bra länge…
-
Emil H: Om det fläktar OK ostligt i Bromölla så brukar det oftast vara vind vid Solgården (Ivösjön). Du får köra vägen som går genom Gualöv som följer sjön så att säga, har för mig det sitter en liten skylt med ”Solgården” på. Stället är helt OK vid ostliga (främst NO).
-
@kinetic 386113 wrote:
Emil H: Om det fläktar OK ostligt i Bromölla så brukar det oftast vara vind vid Solgården (Ivösjön). Du får köra vägen som går genom Gualöv som följer sjön så att säga, har för mig det sitter en liten skylt med ”Solgården” på. Stället är helt OK vid ostliga (främst NO).
Vad säger du Emil har du kört där?
ska man chansa? -
Man kör alltså ungefär vid ”Backagården” om ja inte minns helt fel, kör ner på den lilla vägen som syns innan…
Logga in för att svara.