Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Klagshamn Speed 2007, 15-16 september

• Klagshamn Speed 2007, 15-16 september

Publicerad av klang på 27 augusti, 2007 vid 06:46

Speed 2007, Klagshamn, 15-16 september

SurfClub Klagshamn och Lommabuktens Windsurfingsällskap LBWS bjuder in Svergies alla speedare till Klagshamn, den 15-16 september

Regler och seglingsföreskrifter:
    Se ”Seglingsföreskrifter för speed” på tävlingshemsida http://www.surfclubklagshamn.se

Klasser:
    • Öppen klass

För att delta krävs:
    • Medlemskap i svensk vindsurfing klubb
    • Segelsiffor måste finnas väl synliga i seglet.

Hastighetsmätning
    Under Speed Klagshamn 2007 görs ett försök att uppmäta hastighet mellan två tidssynkroniserade punkter i en bana på ca: 50-100 meter.

Ifall vindriktning eller annat teknisktförhinder hindrar tidsmätning är alternativet individuell GPS mätning. De tävlande rekommenderas att därför ta med GPS till tävlingen. Godkända GPS:er finns beskrivet på http://www.gps-speedsurfing.com.

Sista anmälningsdag:
    Anmälan gör på plats under registreringen, ingen föranmälan.

Anmälningsavgift:
    Betalning sker vid registreringen, att delta kostar 200:-.

Registrering, skepparmöte, första start:
    Tävlingen pågår under dagarna 15-16 september 2007. Inregistrering och skepparmöte sker i Klagshamn.

15 september: Registrering kl 09.00 – 10.00, sekretariatet.
    Skepparmöte 10.30. Första start tidigast 11.00

16 september: Skepparmöte 10.00. Första start tidigast 10.30.

Prisutdelning sker snarast efter sista dagens finalseglingar.

Tävlingsområde:
    Klagshamn kommer att användas som tävlingsplats. Om tävlingsplats behöver ändras annonseras detta vid första skepparmöte och sedan på officiell anslagstavla.

Prisutdelning:
    Söndag 16:e september. Tid och plats kommer att annonseras på den officiella anslagstavlan senast efter det att sista seglingen har genomförts.

Mat
    Lunch kan beställas vid registreringen. Kostnad ca: 60:-/dag

SurfClub Klagshamns cafeteria står till tjänst med lättare mat och snask vid tävlingsområdet under seglingsdagarna.

Fest
    Det blir ”knytkalas” i SurfClub Klagshamns klubbhus på lördagen .

Boende
    Camping på SurfClub Klagshamns område är tillåtet

Boende i Malmö
    http://www.malmohostel.se/sv_index.html
    http://www.bosses.nu/,
    http://www.villahillerod.se/

Välkomna önskar SurfClub Klagshamn och LBWS!

klang svarade 17 år, 1 månad sedan 17 Medlemmar · 66 Svar
  • 66 Svar
  • hanko

Medlem
    27 augusti, 2007 vid 10:14

Kanske du kan få upp tävlingen på “första sidan” här på Steffo?? Den har ju minst (!) samma dignitet som “paddelsurfing”!!!

• kapten-k

Medlem
    27 augusti, 2007 vid 13:05

Jaha.
    Då kan inte ja vara med då?

Har varit medlem i LBWS och haft s-144
    Då får man skaffa nytt nummer innan tävlingen?

• joth

Medlem
    27 augusti, 2007 vid 14:09

@Kapten K 409073 wrote:

Jaha.

Som jag förstått det så kommer inte segelsiffror från SBF vara nödvändiga men att ha markering i seglet kommer vara nödvändig så att man ser vem som är vem. Sedan så skall man vara medlem i en klubb.

• klang

Medlem
    28 augusti, 2007 vid 06:35

@Kapten K 409073 wrote:

Jaha.

Tjena,

Precis som Jonas skrev så kommer det krävas att man har ett nummer i seglet. Denna speed tävling är inte av “nationell” klass utan öppen för att så många som möjligt skall prova på.

Ni som inte har “riktiga” segelnuffror bör avvakta tills registreringen på lördagen är avklarad och därefter välja ett unikt nummer, som X30, vilket inte krockar med de som har segelnuffror från SVF. Det viktigaste är att sifforna är tydliga att läsa och inte svåra att läsa upp via radio. Ni får hjälp och rekommendationer på plats. Ta med eltejp, det brukar fungera fin-fint.

Alla som är lite speed:ade, och som funderar på att tävla mer, rekommenderar jag att bli medlemmar i SVF och fixa “riktiga” segel nuffror. SVF medlemsavgiften är en del i den finansiering som vårt kära förbund behöver för att se till att vi har nationella tävlingar och har representanter internationellt m.m. Så det är i ett gott syfte, och samtidigt kul med egna siffror 🙂

GPS är ett av de andra frågor jag fått. Eftersom vi kommer att försöka göra tidmätning mellan två punkter, och detta system är nytt för oss, vill vi ha en “backup” plan om vi på något sätt inte kommer ro systemet iland. Så de som har GPS bör ta denna med sig ifall vi behöver ändra tävlingsform.

/Klang

• jester

Medlem
    28 augusti, 2007 vid 08:02

Alla som är lite speed:ade, och som funderar på att tävla mer, rekommenderar jag att bli medlemmar i SVF och fixa “riktiga” segel nuffror. SVF medlemsavgiften är en del i den finansiering som vårt kära förbund behöver för att se till att vi har nationella tävlingar och har representanter internationellt m.m. Så det är i ett gott syfte, och samtidigt kul med egna siffror 🙂

Dessutom så får man ju en prenumeration av tidningen Edge, har jag för mig…

• klang

Medlem
    28 augusti, 2007 vid 12:33

@Jester 409366 wrote:

Dessutom så får man ju en prenumeration av tidningen Edge, har jag för mig…

Jepp, och i senaste numret var ju ett heluppslag med mackan och en massa annan vindsurf stuff.

• hanko

Medlem
    9 september, 2007 vid 12:33

Det drar ihop sig …och jag lär väl “analysera” vindprognoser till ända…i mitten på veckan!

• hanko

Medlem
    9 september, 2007 vid 12:33

Förresten….!! Hur ser sjögräsprognosen ut??

• klang

Medlem
    9 september, 2007 vid 18:03

@Hänkö 412977 wrote:

50-50 skulle jag tro

• joth

Medlem
    9 september, 2007 vid 19:45

@Hänkö 412977 wrote:

Kan ju hoppas på tångfritt. Habo var idag nästan helt utan sjögräs och det är ovanligt.

• hanko

Medlem
    9 september, 2007 vid 19:48

Nice..!! Me hate seaweed…..men mest pga att jag inte är rustad för det!! Hoppas få speeda lite till helgen…!! Kuling vore inte dumt..!!

• tobhed

Medlem
    9 september, 2007 vid 20:22

En första prognos från DMI säger 15m/sek NV – en väldigt bra riktning i Klagshamn (både för tång och platt vatten).

Kollade när de testade utrustningen i helgen, ser coolt ut när siffrorna kommer upp på en stor tavla på land när man kör, busenkelt för åskådarna att hänga med på vad som händer.

• klang

Medlem
    10 september, 2007 vid 07:22

@tobhed 413137 wrote:

En första prognos från DMI säger 15m/sek NV – en väldigt bra riktning i Klagshamn (både för tång och platt vatten).

Kollade när de testade utrustningen i helgen, ser coolt ut när siffrorna kommer upp på en stor tavla på land när man kör, busenkelt för åskådarna att hänga med på vad som händer.

GÖÖTTT… fick inte själv se prylarna… LBWS klubbresa drog ju till Apelviken och fick episk vågsurf 😛

• hanko

Medlem
    10 september, 2007 vid 09:56

Tempen stiger även från Ostkust-maffian…! Larsch har brädköp på G inför helgen!!

• hanko

Medlem
    11 september, 2007 vid 18:44

Legenden Micke J SWE-128 har sponsrat min speedsatsning med ett F2 spjut och lite modernare segel! Mina främsta konkurrenter…..Larsch SWE-111 och Tobbe Hed SWE-91 bör känna sig lite skraja nu hehe..!! Nu är tid att ge igen för gammal ost…!!

Sida 1 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Klagshamn Speed 2007, 15-16 september

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.