Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Klagshamn Speed 2007, 15-16 september
-
getwet;414007 wrote:Getwet och Faster är troligen på ingång…….
Nu snackar vi, ska bli skoj – ni är välkomna pojkar. Prognosen ser bra ut för både lördag och söndag.
-
Hänkö;413992 wrote:Legenden Micke J SWE-128 har sponsrat min speedsatsning med ett F2 spjut och lite modernare segel! Mina främsta konkurrenter…..Larsch SWE-111 och Tobbe Hed SWE-91 bör känna sig lite skraja nu hehe..!! Nu är tid att ge igen för gammal ost…!!
Jag ska ta ett snack med din flickvän/fru, du kommer nog att få stanna hemma…
-
hehe…börjar du bli orolig Tobbe..Du som sitter med ett fett sponsorkontrakt redan!! Men det är väl bara att hoppas för din skull att inte ansvariga på ON-Water är på plats o ser killen med Slalom Blade från 94…spränga resultattavlan..hehe! Japp…det ska bli underbart om det blir vind…o lagom tångfritt!! Har du några gamla Weedfenor till powerbox är jag intresserad av att hyra….!
-
Verkar inte som jag hinner “kitta” upp mig (om inte Tobbe säljer över någon av sina raketer på mig). Har precis fått en indikation från Martin van Meurs att mitt nuvarande vapen är lite “flighty” med 6,2m2, något jag erfarit vid två vådliga krascher. Jag viker dock inte ner mig för Vintage Speed King Hänkö
-
Eftersom det är ett nytt mätförfarande har vi försökt eliminera så många “barnfel” som möjligt, bl.a. testades allt förra helgen med mycket goda resultat. Vi körde det sista funktionärsmötet inför helgen igår, det ser mycket lovande ut och även vi är nu spända av förväntan. Att få se hastigheterna direkt på en display är mycket inspirerande!!!
Förrutom att vi fått låna mätutrustning från speed-ski gänget så kommer vi även att ha en av deras experter på plats. Och på toppen av allt så har vindgudarna bestämt sig för att ge oss en riktigt blåsig helg, vi kan inget annat än buga oss i djup tacksamhet.
-
Ser gött ut vi gör ett försök att hinna till söndagen men ja tror det blir tajt!!
-
Vi från Speed-Center-Västervik lär väl inte få pris för “Long-Distance” men vi delar upp vår långa resa med troligt nattstopp i Växjö fre-lör. Oj vad seriös man blev plötsligt på ren amatörbasis men med Klagshamns Crews förberedelser så kan det ju vara värt det!! Hoppas nu vindprognoser håller å det inte blir nåt vind-dödande regn!! Me hate rain and seaweed!! C U !!
-
@Hänkö 414437 wrote:
Vi från Speed-Center-Västervik lär väl inte få pris för “Long-Distance” men vi delar upp vår långa resa med troligt nattstopp i Växjö fre-lör. Oj vad seriös man blev plötsligt på ren amatörbasis men med Klagshamns Crews förberedelser så kan det ju vara värt det!! Hoppas nu vindprognoser håller å det inte blir nåt vind-dödande regn!! Me hate rain and seaweed!! C U !!
Commitment, det tycker vi om 🙂
-
Oregistrerad
Gäst13 september, 2007 vid 06:27Hu fubnkar klaghamn på V och NV?
Blir det inte bara en massa svalp?
Själv har jag bara seglat där på O bris, då var det ju platt.Pär
-
Överlåter det till experterna/localsen men NV borde ju bli (bra) lite sned frånlandsvind med vinden över den tunna landtungan….och det är ju platt natur så vinden lär komma åt fint ändå! Men Tobbe Hed o Klang har nog mer info….
Kolla in kartan på hemsidan http://www.surfclubklagshamn.se/
-
@Hänkö 414491 wrote:
Överlåter det till experterna/localsen men NV borde ju bli (bra) lite sned frånlandsvind med vinden över den tunna landtungan….och det är ju platt natur så vinden lär komma åt fint ändå! Men Tobbe Hed o Klang har nog mer info….
Kolla in kartan på hemsidan http://www.surfclubklagshamn.se/
Jag och Tobbe har tidigare diskuterat att förrutom NO, O som de bästa riktningarna fungerar även N och NV vid stark vind. Dock är NV bäst för den nuvarande utlagda banan.
-
@Klang 414501 wrote:
Jag och Tobbe har tidigare diskuterat att förrutom NO, O som de bästa riktningarna fungerar även N och NV vid stark vind. Dock är NV bäst för den nuvarande utlagda banan.
Japp…det får väl inte smyga ner mot för mycket väst….mot sydvästhållet? Well well….prognosen på DMI hade ju lite sydväst i sig tyvärr! Tänk om det blir sol dessutom !!:santa:
-
Ser väl snarare ut att bli VNV…Lär bli trångt värre i Klagshamn…
Logga in för att svara.