Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Klagshamn Speed 2007, 15-16 september

• hanko

Medlem
    13 september, 2007 vid 10:35

@kinetic 414526 wrote:

Ser väl snarare ut att bli VNV…Lär bli trångt värre i Klagshamn…

Jupp är det inte fantastiskt med dessa ändringar av vindriktningar hos olika institut! Men alla verkar rörande överens om att det blir vind i nån form iallafall

• kinetic

Medlem
    13 september, 2007 vid 10:42

Som det ser ut idag lär man få användning av segel runt 6m gissningsvis…Fast jag funderar på att ta med alla, även 4.5…
    Vilka storlekar tar ni andra med?

• tobhed

Medlem
    13 september, 2007 vid 12:02

Bra att veta är att banan ligger “långt in” vilket innebär att det kommer att vara väldigt grunt, men garanterat inga vågor oavsett vindriktning (alla vågor/chop kommer att tas av sandbankarna). Vissa vindriktingar kommer att vara bättre än andra, men det beror snarare på att banan redan ligger fast.

• culing

Medlem
    13 september, 2007 vid 13:14

Kan du inte visa en skiss var banan kommer att ligga?

• tobhed

Medlem
    13 september, 2007 vid 17:19

Inringat rött är var klubbstugan finns. orange prickar är var mätpunkterna sitter för att mäta hastighet.

• kinetic

Medlem
    13 september, 2007 vid 21:45

Tobhed: E tanken den man kör i princip parallellt med landtungan? Verkar isf bli en rejäl slör (om riktningen är NV) med en gissningsvis rätt choppig inledning

• klang

Medlem
    14 september, 2007 vid 06:25

@kinetic 414776 wrote:

Tobhed: E tanken den man kör i princip parallellt med landtungan? Verkar isf bli en rejäl slör (om riktningen är NV) med en gissningsvis rätt choppig inledning

Banan är där tobbe placerat den, de fyra punkterna är faktiskt några fler om man skulle “zooma” in. Torbjörn & co. har byggt två “halv månar” som gör att vi kan köra på många olika vindriktningar, se nedan. Mätningen sker mellan två stolpar vid ingång och två andra vid utgång ur halv-månen.

• faster

Medlem
    14 september, 2007 vid 09:23

Har ni sjögräs där nu?

• danielt

Medlem
    14 september, 2007 vid 09:44

Hej,

Kul initiativ! Jag kanske kommer. Åt vilket håll läggs banan om det blir nordvästlig vind? Kör man styrbords- eller babordsbog? (Jag kör långsamt åt ena hållet, men bättre åt det andra…) Kan man köra utan sjögräsfena? Har någon en sjögräsfena att sälja till tuttlebox?

/Daniel
    S-245

• tobhed

Medlem
    14 september, 2007 vid 10:49
    faster;414848 wrote:
    Har ni sjögräs där nu?

Man kunde köra med rak fena i helgen, men jag är inte säker på hur det är just nu. Historiskt sett så borde det vara massor av sjögräs nu…
    Mitt tips är att det inte kommer att vara så mycket på lördagen (NV), men att det kommer att vara en hel del på söndagen (SV)

• tobhed

Medlem
    14 september, 2007 vid 10:51
    danielt;414856 wrote:
    Hej,

Kul initiativ! Jag kanske kommer. Åt vilket håll läggs banan om det blir nordvästlig vind? Kör man styrbords- eller babordsbog? (Jag kör långsamt åt ena hållet, men bättre åt det andra…) Kan man köra utan sjögräsfena? Har någon en sjögräsfena att sälja till tuttlebox?

/Daniel
    S-245

Vid NV så är det säkert babordsbog som gäller – vi kör utifrån och in

• hanko

Medlem
    14 september, 2007 vid 10:56

@tobhed 414871 wrote:

Vid NV så är det säkert babordsbog som gäller – vi kör utifrån och in

My favourite direction Tobbe..! You´d better watch your back! Syns imorrn..! ska bli sååå skoj….!

• hanko

Medlem
    14 september, 2007 vid 19:28

Jag o Larsch lämnar snart ostkusten och drar oss söderut!! Det känns rätt att lämna 7.8:an hemma!! Enligt Foreca….17-21m/s…nice..V-NV

• tobhed

Medlem
    15 september, 2007 vid 18:32

Genomfördes 2 heat idag i någon som mest kan likna ett inferno, set blåste rejält mycket t.ex så körde freestylenissarna med 3.7-4.0 kvadrat så det blåste rejält (vid 8-tiden på morgon så låg snittvinden på 19 m/sek). Sammanlagt var vi 17 tappra som startade

Resultat heat 1:
    1. Robert Stavnås
    2. Tobias Hed
    3. Mikael Sellington

Resultat heat 2
    1. Robert Stavnås
    2. Tobias Hed
    3. Mikael Sellington

Högsta hastighet under dagen i banan som mäter 100 meter blev 61km/h i snitt. I morgon lovas det vind igen, men denna gång lite mindre i styrka – vi får se vad som händer när de större storekarna kommer fram. Idag var det 5.5 – 5.8 som var de mest använda seglena men det fanns även andra som for runt banan helt okontrollerat med 6.2 kvadrat

• axxelerator

Medlem
    15 september, 2007 vid 20:47

Snyggt jobbat Tobbe med att försvara skåningarnas ära på speedscenen, och grattis till flera personbästa (36.1 i detta busväder, bra jobbat!). Inte så långt kvar nu med att peta in Klagshamn på +40knopskartan…

Sida 3 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Klagshamn Speed 2007, 15-16 september

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.