Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Klagshamn Speed 2007, 15-16 september

• swe-496

Medlem
    16 september, 2007 vid 22:11

Några slutresultat från Klagshamn?

• tobhed

Medlem
    17 september, 2007 vid 07:47

På söndagen så ville vinden inte riktigt så det var största möjliga segel som gällde. Dessutom så envisades vinden med att vrida mer och mer åt syd så det var svårt att hitta en optimal vinkel på banan. Högsta hastighet under dagen blev 53km/h i snitt på banan.
    Dock var det “skönt” att ta det lite lugnt efter stormen som var dagen innan, mör i kroppen var ju bara förnamnet….
    Lbj och Surfan dök upp under dagen och åt upp alla varma mackor som fanns att tillgå i hela Klagshamn. Daniel såg ganska nöjd ut, men jag misstänker att han kommer att sova en vecka framöver..

Har inte resultaten framför mig men jag har för mig att de 2 sista heaten slutade så här:

Heat 3
    1. Tobias Hed (tobhed)
    2. Glenn ? (kapten K)
    3. Robert Klang (Klang)

Heat 4
    1. Tobias Hed (tobhed)
    2. Robert Klang (Klang)
    3. ? Bengtsson (benke)

Slutresultatet räknar på alla 4 heat:
    1. Tobias Hed
    2. Robert Klang
    3. Glenn ? (kapten K)

• hanko

Medlem
    17 september, 2007 vid 08:10

Stämmer in i hyllningar till den nya Speed-Kungen Mr HED!! Men lördagen var min bästa…! Fortsatt hatisk till sjögräs men det är ju bara jag själv som kan eliminera problemen i fortsättningen. Ser redan fram emot fler Klagshamns-events…!

• badjanne

Medlem
    17 september, 2007 vid 08:26

Grattis Tobbe
    Vi är på väg till Oktoberfesten i Mûnchen (träningsläger inför Lucceracet i Klagshamn)
    Hoppas du ställer upp utklädd till stjärngosse.
    Badjanne

• klang

Medlem
    17 september, 2007 vid 10:37

@Hänkö 415644 wrote:

Ser redan fram emot fler Klagshamns-events…!

Härligt att höra, jag tyckte själv att det var riktigt roligt att köra i speed-banan. Väldigt kul att ni kunde komma ner och köra med oss.

Och ett stort tack till alla duktiga Klagshamnsfunktionärer som arbetade med stort flit för att vi skulle kunna få en riktigt kul helg. Utan eldsjälar så blir det inget.

/Klang

• hanko

Medlem
    17 september, 2007 vid 12:05

@Klang 415693 wrote:

Härligt att höra, jag tyckte själv att det var riktigt roligt att köra i speed-banan. Väldigt kul att ni kunde komma ner och köra med oss.

Och ett stort tack till alla duktiga Klagshamnsfunktionärer som arbetade med stort flit för att vi skulle kunna få en riktigt kul helg. Utan eldsjälar så blir det inget.

/Klang

Måste avslöja en hemlis Klang!! Vi hade stallorder på att “lägga” oss på söndagen! Sånt e livet! Men nu är sjögräsfenor, stora segel och prototyperna avlastade och instoppade på den superhemliga test-terminalen.
    Vi får se vad vi kan göra åt er Locals nästa år!
    Överväger att “ansöka” om medlemskap i Klagshamnsklubben så jag kan vara med å fightas om klubbmästerskapet nästa år..!! 😀

• klang

Medlem
    17 september, 2007 vid 14:31

@Hänkö 415731 wrote:

Måste avslöja en hemlis Klang!! Vi hade stallorder på att “lägga” oss på söndagen! Sånt e livet! Men nu är sjögräsfenor, stora segel och prototyperna avlastade och instoppade på den superhemliga test-terminalen.
    Vi får se vad vi kan göra åt er Locals nästa år!
    Överväger att “ansöka” om medlemskap i Klagshamnsklubben så jag kan vara med å fightas om klubbmästerskapet nästa år..!! 😀

Hahaha… oki, då tackar jag för bucklan ödmjukast.

LBWS har inte kört sitt klubbrace (FulltÖs 2007) ännu, sker helgen 29-30 september (http://www.lbws.com). Jag är faktiskt med i båda klubbarna, för vem vill missa en slalomtävling 😉

• hanko

Medlem
    17 september, 2007 vid 15:33

Japp vi var ju oskiljaktliga med 56.6 från Lördagen Klang! Undrar om du har nån connection med Camera-tjejen som låg vid speedbojen?? Kanske en Klang Movie så småningom?? Jag “offrade” mig en repa i lördags och skulle vinka till henne men det höll på att gå åt h-vete…..hehe!! Allt för showen..!

• andersbq

Medlem
    17 september, 2007 vid 18:01

Mycket trevligt att komma till Klagan igen. Känns som tävlingsorganisatörerna Torbjörn, Ulf, Putte mfl börjar få mera flyt också.
    Tempot var helt godkänt med tanke på de svåra förhållandena som gällde. Och plus i kanten för billig & god lunch! // ABQ

• klang

Medlem
    17 september, 2007 vid 19:38

@Hänkö 415813 wrote:

Japp vi var ju oskiljaktliga med 56.6 från Lördagen Klang! Undrar om du har nån connection med Camera-tjejen som låg vid speedbojen?? Kanske en Klang Movie så småningom?? Jag “offrade” mig en repa i lördags och skulle vinka till henne men det höll på att gå åt h-vete…..hehe!! Allt för showen..!

Det var lite att springa på under tävlingen så jag hann aldrig riktigt hälsa på dig, lite synd. Får bli i TT, du får komma fram och dunka till mig.

Jo, vi lånade in två duktiga fotografer till helgen. Snart ska vi säkert kunna lägga ut lite goa bilder, har hört att vissa av bilderna kan ha hög potential, mer vet jag tyävrr inte.

• klang

Medlem
    17 september, 2007 vid 19:42

@andersbq 415878 wrote:

Mycket trevligt att komma till Klagan igen. Känns som tävlingsorganisatörerna Torbjörn, Ulf, Putte mfl börjar få mera flyt också.
    Tempot var helt godkänt med tanke på de svåra förhållandena som gällde. Och plus i kanten för billig & god lunch! // ABQ

De gjorde ett kanon jobb och har nu blodad tand,

– “Det här gör vi nästa år igen”

blev Uffes avslutningstal, och jag kan inget mer än att hålla med. Härligt gäng med mycket fart.

• kapten-k

Medlem
    17 september, 2007 vid 21:09

Ja, Ett stort tack till alla för en riktigt trevlig tävling, min första speed tävling, troligen inte min sista.

Glenn

• hanko

Medlem
    17 september, 2007 vid 21:33

@Klang 415918 wrote:

Det var lite att springa på under tävlingen så jag hann aldrig riktigt hälsa på dig, lite synd. Får bli i TT, du får komma fram och dunka till mig.

Jo, vi lånade in två duktiga fotografer till helgen. Snart ska vi säkert kunna lägga ut lite goa bilder, har hört att vissa JaGbilderna kan ha hög potential, mer vet jag tyävrr inte.

Du kan vara säker på att jag inte kommer att dunka till dig i TT!! Varken på “strippen” eller stranden!! Tyvärr får jag väl säga men jag har en tenta att skriva den helgen….! Jag och Larsch lär komma tebax till Klagis även i fortsättningen! Lars kommer nog tilll TT om det är gynsamma vindar! Han är klart revanschsugen..! Ha det..so long !

• klang

Medlem
    23 september, 2007 vid 12:17

Resultat och reportage från tävlingen finns på SVF hemsida
    http://www.vindsurfingforbundet.com/

Ni hittar även ett reportage från tävlingen och lite fler foton på ÖWC:s hemsidan.

• tobhed

Medlem
    23 september, 2007 vid 13:21

Nice…!

Klang, vet du något om bilderna som togs i vattnet under lördagen?

Sida 4 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Klagshamn Speed 2007, 15-16 september

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.