Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Klagshamn Torsdag
-
Klagshamn Torsdag
Publicerad av tobhed på 27 april, 2011 vid 08:11ser bra ut, drar ut efter lunch
Ostlig 10-16 m/s enligt SMHI
Nån som hänger på?swe117 svarade 13 år, 6 månader sedan 6 Medlemmar · 17 Svar -
17 Svar
-
Japp ni får besök av en TTVKare som jobbar i Lund!
Siktar på att jobba fram till Lunch sen köra ner till Klagshamn.Ulf lär väl dyka upp också.
-
Inte riktigt alla, det är ett hästjobb kan jag lova och då vi inte har någon motor till båten har vi bara markerat de på grunt vatten
-
Ska försöka vara på plats vid 15-tiden…. om man nu kan smita som planerat.
Vad det gäller stenmarkeringar är det som Tobhed skriver en hel del kvar att märka, dock är ca 80-talet stenar markerade. Enligt prognosen kommer vattenståndet att vara något över normalt, vilket hjälper till. Vill dock påtala risken för stenar, försök hitta ett “spår” att köra som ni kollat av i lägre fart först…
-
Hinner egentligen inte, men funderar på att åka i alla fall. Har bara lyckats komma ut två gånger i år och ingen vind i sikte. Känner viss tvekan inför prognosen. Ingen fantastisk grundvind och blir det inte för molnigt för den termiska förstärkningen?
-
Har gott om fenor;-) bara boxen håller:-).
Kommer försöka vara där vid 14 -
Seve1000;653728 wrote:Har gott om fenor;-) bara boxen håller:-).
Kommer försöka vara där vid 14Gött Henrick! Sist (lördags) fanns det inte ett grässtrå i vattnet, så att jodå:wink:
-
glader;653727 wrote:Hinner egentligen inte, men funderar på att åka i alla fall. Har bara lyckats komma ut två gånger i år och ingen vind i sikte. Känner viss tvekan inför prognosen. Ingen fantastisk grundvind och blir det inte för molnigt för den termiska förstärkningen?
Det hade ju varit kul om du också tar dig ner, du har väl lite fina grejer att köra in dig på?! Tror inte att det kommer att påverka något nämnvärt, den effekten har uteblivit de senaste åren…
-
Både SMHI och Frv säger grundvind runt 10 m/s från lunch i princip
-
Beslutsångest, men jag åker nog. Bestämmer mig imorgon bitti.
-
DMI säger 8-13 m/s, men det finns andra prognoser som säger upp till 11-16 m/s..:wink:
Tror jag “måste” smita ifrån…. -
SWE117;653750 wrote:DMI säger 8-13 m/s, men det finns andra prognoser som säger upp till 11-16 m/s..:wink:
Tror jag “måste” smita ifrån….Jag ringer ut dig på viktigt larm!
-
Beslutsångesten över. Jobbet tog beslutet åt mig. Kommer inte iväg.
-
Synd, det blåser rätt bra redan. Det kommer dock säkert fler dagar och då hoppas vi på att få de dig 🙂
Logga in för att svara.