Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Klagshamns Speed Contest 2008, 20-21 Sept
-
Klagshamns Speed Contest 2008, 20-21 Sept
Publicerad av klang på 28 januari, 2008 vid 20:59::: Förhandsinformation :::
Förra årets speed contest succe med avancerad mätutrustning kommer att arrangeras i år igen. Denna gång smäller det av 20-21 september (preliminärt).
Se till att boka upp detta i kalendern, mer information under våren.
klang svarade 16 år, 9 månader sedan 7 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
Vi får väl se vad vi hittar på under våren, Ulf kommer att be styrelsen och medlemmarna att sätta ihop tävlingsgrupperna under SurfClubs Klagshamns årsmöte i början av mars.
-
Kul, men kanske skulle ni kollat lite på tävlingskalenderns på SVF sidan. eller Speed ansvarig i SVF.
Samma helg som skåneserien i Formula. 5 av formula seglarna är också bra speed seglare. Ulf , Dala, Marcus,Mats, Håkan. Tre är ju topp 5 av Sveriges speedare.:confused2:
Känns ju nästan som ni inte vill ha oss med då ni gjorde samma tabbe förra året och la tävlingen samtidigt med finalen i SWT för formula.
13-14 Sepetmber är ju mycket bättre. Då är det bara freestyle i GBG.
-
@SWE-31 441454 wrote:
Kul, men kanske skulle ni kollat lite på tävlingskalenderns på SVF sidan. eller Speed ansvarig i SVF.
Samma helg som skåneserien i Formula. 5 av formula seglarna är också bra speed seglare. Ulf , Dala, Marcus,Mats, Håkan. Tre är ju topp 5 av Sveriges speedare.:confused2:
Känns ju nästan som ni inte vill ha oss med då ni gjorde samma tabbe förra året och la tävlingen samtidigt med finalen i SWT för formula.
13-14 Sepetmber är ju mycket bättre. Då är det bara freestyle i GBG.
Jodå, vi har kollat i tävlingskalendern. Det är härligt att se hur många olika tävlingar som redan är inbokade, tyvärr så är det ju svårt att hitta ett ledigt datum. Maj och september, som är de bästa månaderna, är redan helt körda. Förra året saknade vi många av våra speed kungar, väldigt synd. I år ville vi minimera antalet bortfall…
Så, antingen krockar vi med SWT Formula i fiskebäck eller skåneserien. Som jag tolkade det så är skåne serien mindre än SWT i Fiskebäck, eller?
-
@Klang 441376 wrote:
::: Förhandsinformation :::
Förra årets speed contest succe med avancerad mätutrustning kommer att arrangeras i år igen. Denna gång smäller det av 20-21 september (preliminärt).
Se till att boka upp detta i kalendern, mer information under våren.
Jaha…härligt besked där oxå!
2 Klagshamnshelger noterade i agendan och nu är det väl bara jobb som kan komma emellan (o fru o barn men men) !!!
Västerviksgänget har siktet inställt på närvaro so far!!
-
Får hålla med Klang! Bättre krocka med skåneserien där de enda i princip som kommer är närmast sörjande formulaåkarna… Man får prioritera helt enkelt.. Dessutom är Skåneserien endast en dag.
Linus
-
@S19 441546 wrote:
Får hålla med Klang! Bättre krocka med skåneserien där de enda i princip som kommer är närmast sörjande formulaåkarna… Man får prioritera helt enkelt.. Dessutom är Skåneserien endast en dag.
Linus
Krig på gång…..??? Formula versus speedos/slalom! Nu minns man den gamla goda tiden när det var lite “spänt” mellan dåvarande Div II och “Funboard” hehe! Stå på er Klang..! går inte att tillfredställa alla..!
Ja, Formulaseglare jag är fortfarande imponerad hur ni kan kontrollera era vidunder till brädor så det såå!!!!!!!!!!!!!!
-
Håller med Linus och Klang om att det är bättre med en krock med Skåneserien än med SWT… Det är trångt med helger för att kunna undvika krockar med andra tävlingar. Arrangörerna ska ju också ha de helgerna fria för att kunna arrangera..
-
Fan Mathias, trodde inte en stockholmare kunde vara så klok 😉
Tror att det blir säkert mer än dubbelt så många i klagshamn som det eventuellt kan bli i Åhus…
Mathias… kan inte du dra ihop ett gammalt gäng 08:or… du Jimmy, Jona, Per s mfl och speeda lite 🙂 -
13-14 Sept är ju ledig ? Det är ju bara freestyle i GBG.
Jag vet ingen freestylare mer än linus som kör speed. Men de flesta Formula seglare kör speed.Detta är ingen kamp formula mot speed. Det är bara en planerings fråga så att så många som möjligt kan vara med. De flesta som seglar formula vill vara med på denna speed tävling, men formula tävlingen har ju varit bokat sedan länge.
Att köra två tävlingar i skåne samma helg känns helt fel. Så gott om tävlings seglare har vi inte.
Att skåne serien bara är för de närmast sörjand tycker jag inte stämmer 10-13 deltagare varje deltävlinge är ju strax under SWT deltagandet.
NM i freestyle med 8 deltagare är däremot en skam för sporten.
Tycker en Speed, Slalom, Formula. Wave seglare.
-
Hehe men lite hat över freestyle hör jag 😉
Som du säger är det en planeringssak… och därav val av helg. Enligt klang verkar det som det var två helger som de kunde arrangera… Och då föll valet på den…
Var det 8 deltagare på NM i Båstad? Kanske arrangören borde marknadsföra det bättre… det var väl uppe i en tråd innan….Linus
-
@SWE-31 441658 wrote:
13-14 Sept är ju ledig ? Det är ju bara freestyle i GBG..
Inte så fort, i kalendern står det att det är Wave/Freestyle + Long Distance. Jag tycker inte att vi ska krocka med ett sådant stort SWT evenemang…
Ring mig Dala så får vi se vad vi kan hitta på och vad jag inte förstått i kalendern. Du är ju trots allt med och organiserar SVF, så det är säkert något jag missat.
-
Daniel har rätt, det är jag som inte kan läsa kalendern riktigt. Freestyle pågar och töser, ni får tyvärr komma till korta i denna planering. Som många av er säkert inser så är det bara Linus som kör speed/freestyle, medans vi har en hel del som kör speed/formula.
Nytt datum
13-14 September
Logga in för att svara.