Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Klagshamns vatten fritt för alla – Radio
-
Klagshamns vatten fritt för alla – Radio
eddie svarade 19 år, 4 månader sedan 16 Medlemmar · 27 Svar
-
Det var ett inslag om det på sydnytt precis. Lite fina surfbilder på Anna och Chrille var det oxo.
-
Nu jävlar kommer dom inte längre så nu e de bara att köra över dom tjocka gubbjävlarna….om man hade haft bräda dvs…
btw vattnet närmst klubbhuset e alltid plattast
-
FY FAN FÖR KLAGSHAMN OCH DEN ÄKLIGA GUBBEN MED SIN KÄRING!!!
FY……..
-
Bor bara några km från Klagshamn men har fortfarande inte åkt dær
Hur ser det ut dær? Har hørt att det ær en del sten dær. Bra riggningsytor? Var håller kajtare till, var håller vindsurfare till? Något annat att tænka på?
/Micke
-
undrar vem som tippsa om ditt nummer
Svar till:
Klagshamns har försökt förbjuda kiting på vattnet utanför deras klubb. Nu har dom förlorat i rätten (vet inte vilken rätt). Jag blev intervjuad av P4 Malmöhus om vad jag ansåg om Klagshamnsproblematiken. Detta sänds 16.30 på nyheterna eller ett längre reportage mellan 16-18 på radiomalmöhus.
Man har slagit fast att vattnet hamnar under allemansrätten.
Min ståndpunkt till problemet med klubben är den att VI inte har något problem. Allt är ok och att JAG tycker det är barnsligt av dem att hålla på på detta vis. Problemet finns bara i Klagshamn.
Ja det var ju en positiv nyhet i den annars mer restrektiva kitepolitiken.
Så nu är det bara att bränna ner till Klagshamn och ge järnet…. men ärligt… hur ofta är vi där?
[/ QUOTE ]
-
Bra att rigga… stenigt att ta sig ner i havet. Tappa inte draken mot stenpiren. Blåsigt!
Kitearna håller sig innan vindsurfingklubben…. eller gjorde iaf
Logga in för att svara.