Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Klagshamnsbrisen?

• Klagshamnsbrisen?

Publicerad av basse på 15 september, 2006 vid 08:39

Går brisen igång såhär års?? Abstinensen är svår just nu så en liten tur i bussen är mycket lockande. Idag ser det uta att vara grymt men hur blir resten av helgen??

Vad tror ni locals?

joth svarade 18 år, 2 månader sedan 11 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • basse

Medlem
    15 september, 2006 vid 11:30

Är alla skåningar ute och surfar idag elleR!?? Helt rätt iså fall!

• tobhed

Medlem
    15 september, 2006 vid 12:01

Aloha,

kan meddela att det blåser mellan 10-12 m/sec i Klagshamn just nu och enligt prognos så ska det förbli så dagen ut. Imorgon ska det droppa en smula, Klagshamnsbrisen kanske kommer att fungera – hoppas på klart väder så kanske…

• john1

Medlem
    15 september, 2006 vid 12:44

Blir det frånlandssvind med rak ostlig vind i KLagshamn?
    JJ

• el_duderino

Medlem
    15 september, 2006 vid 13:24

Körde några timmar i förmiddagas, först 5.3 sen 4.7.
    Kändes nästan lite som det var någon briseffekt som kickade in vid 11 snåret för det gick från att vara sjysst tryck i 5.3 till totalt överriggad på väldigt kort tid. Nu ser jag, från min vrå på jobb, att det verkar blåsa ÄNNU mer.. Iaf om man ska tro Drogden!

Men det va sjukt jäkla grymt i klagan idag.. passade perfekt med lite ONO, blev megaplatt! Sen vred det till OSO och ökade så då blev det lite choppigare… Vridet kan oxå indikera att det va någon form av bris!

Jag hoppas på klagan imorgon med!

• basse

Medlem
    15 september, 2006 vid 13:57

Sjögräs !!?? Massor, lite, allt?

Skall man ta en helg i bussen elle rinte är den stora frågan!!?? Bra sugen att få lite surf nu!

• badjanne

Medlem
    15 september, 2006 vid 18:20

Hej
    Det finns redan folk från Varberg på plats. Tveka inte det blir en kanonhelg.
    Kolla in väder på vår nya hemsida
    http://www.surfclubklagshamn.se/www/wiki/show/Vader

Drogden visar 15m/s just nu.

Har just nu kommit hem från sjukhuset efter en svår operation i buken med 30cm snitt så jag får ta det det lugnt men kommer ut och tittar
    imorgon.
    Vi sess.

Bad Janne

• clemens

Medlem
    15 september, 2006 vid 19:48

Ljunghusen va riktigt fint också, om än lite byigt.

• tomasn

Medlem
    15 september, 2006 vid 20:46

Hur var det med gräset?

• tobhed

Medlem
    15 september, 2006 vid 21:50

Inte farligt med gräs, körde dock (av gammal vana) med sjögräsfena men det är inte omöjligt att det skulle kunna funka utan.
    Vi var ett antal som seglade tills det blev mörkt – blåste riktigt bra 🙂

• joth

Medlem
    16 september, 2006 vid 08:02

Blev det några bra hastigheter, vattnet platt eller… Kommer ner vid 14-15 tiden idag lördag. Skall lägga sig men hoppas på att kunna köra lite i alla fall.

Tar med GPS och ett glatt humör så får vi se om det blir åka av eller inte… (Ja, jag har med Windsurfing prylarna med)

• tobhed

Medlem
    16 september, 2006 vid 08:08
    joth wrote:
    Blev det några bra hastigheter, vattnet platt eller… Kommer ner vid 14-15 tiden idag lördag. Skall lägga sig men hoppas på att kunna köra lite i alla fall.

Tar med GPS och ett glatt humör så får vi se om det blir åka av eller inte… (Ja, jag har med Windsurfing prylarna med)

Toppade med 34,5 knop igår, så visst gick det fort ibland… 😉

• naish

Medlem
    16 september, 2006 vid 08:26

Ses I Klagan Idag Gubbs!

• tomasn

Medlem
    16 september, 2006 vid 21:07

Blev ju en bra dag, tur man åkte ner. Lite pendlande vind kanske. Jag borde dock lagt av en trekvart tidigare (och besparat mig meningslös segling), när vinden ändå la sig. Gräs var ju inget problem överhuvudtaget.

• hankloose

Medlem
    17 september, 2006 vid 18:12

vad har du för gps tobhed?

• joth

Medlem
    17 september, 2006 vid 18:33

En som går fort … 😉

Kan rekomendera foretrex 101. Jag tycker den funkar kalas men den ger inte samma hastigheter som Tobhed´s. Hans e nog trimmad. Eller så blev jag bara frånåkt av Tobbe.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Klagshamnsbrisen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.