Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Klarade testet

• Klarade testet

Publicerad av basse på 3 maj, 2004 vid 06:17

Stack ner till Klagshamn i helgen och testade Van’en sovmöjligheter och surfet. Bra surf och sov gott också…..

basse svarade 20 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • styret

Medlem
    3 maj, 2004 vid 07:17

fan vad fint.
    lite mansize på grejerna!
    jag ska testsova 245an om två veckor. den lär ju inte knäcka vanen, men vanen skulle å andra sidan knäcka min ekonomi.

• basse

Medlem
    3 maj, 2004 vid 09:33

ekonomi och ekonomi….. det är väl fan inget att spara på, lite bensin smile.gif He he… den drog rätt mycket denna gången. 1,64 men då körde vi farthållaren hela tiden på motorvägen i moderata 95 km/h (ljudnivån är behagligare då..). Nästa gång blir det test utan farthållare, kan bli intressant.
    1.64 är ju ändå rätt bra jämfört med hur det var i vintras….. Men om det är någon Van-guru här, typ Getwet eller någon, som har några pra tips på hur vi kan dämpa törsten lite så mottages det gärna.

• styret

Medlem
    3 maj, 2004 vid 09:36

1,64 var ju rätt saftigt. jag tycker att dom 0,9 som min 245a drar är för mycket… (är van att köra morsans mitschubitschi som drar 0,65) sen antar jag att inköpspriset var lite annorlunda med.

• basse

Medlem
    3 maj, 2004 vid 10:52

ja.. din morsas Mitschubischu är nog rätt dyr att köpa…. smile.gif
    Pejjade 26tusen får våran.

• styret

Medlem
    3 maj, 2004 vid 10:57

jag syftade nog på min 245a
    ja då gav du 24000 mer för vanen. då får volvon duga.

• fiskmas

Medlem
    4 maj, 2004 vid 13:59

Vanen drar mindre om man kör utan farthållare, min drar 2 deciliter mindre i ca 100km/h (1,45 mot 1,65)

Mera V8 och länge leve oljeindustrin!

• basse

Medlem
    4 maj, 2004 vid 14:29

hmm.. jo det var det jag trodde… får köra så i fortsättningen. Synd bara att det är så jivla najs med farthållaren bara.

• fiskmas

Medlem
    4 maj, 2004 vid 15:29

Kolla även luftfiltret så det inte är igensatt. Kollade själv på mitt igår och det var totalt igenbeckat. Ett nytt filter med bättre luftgenomströmning minskar soppaförbrukningen.
    Köper man ett effektfilter så säger en del att soppaförbrukningen minskar. Men ett sånt filter kostar ju flera hundra mer. Så det kanske inte är värt det, men motorljudet blir mera brölit och det är ju värt lite.

• basse

Medlem
    5 maj, 2004 vid 05:41

Har precis bytt det. Ett sådant filter behöver du ju inte byta å andra sidan. Bara tvätta ur det och hälla på någon sorts filterolja… Har funderat på det men kanske gör det nästa gång det skall bytas.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Klarade testet

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.